• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra 12V batteriladdare för fast montage?

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
668
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag har VE-enheter i vår husbil. Aldrig haft något problem med dem och även fått bra support från Digital-Skipper.se i samband med installation. Prisskillnaden är 200kr...
Men du ska kanske satsa på en med flera utgångar så du får en separat laddanslutning även till startbatteriet. Jag har 30A versionen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
I länken står det både 24V och 12V.
Vilket ska man tro på?

Bra pris, har själv en Victron 12V30A laddare i garaget som även funkar på Li-Ion, Victron gör mycket bra grejer, tycker jag.
 
Senast ändrad:

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Hmm, i den den länk jag ser så är det 12V / 25A eller?
Tror det står fel i beskrivningen, verkar vara 24 volt. Titta på artikelnumret BPC240513006.
24 i numret är troligen en 24 voltsladdare eftersom samma firma säljer en exakt likadan laddare för 12 volt med artikelnummer BPC122513006.
I produktbeskrivningen på den du beställt (scrolla ner lite på sidan) står det: Specifikation: 24 V
 

ljonsson

HBK Intresserad
Inlägg
66
Kommun
Askersund
Bra att ni uppmärksammade artikelnumret från Victron, har annullerat ordern från Amazon och även anmält felaktig produktinformation.
Och man kan ju undra varför denna prisskillnad på en 12 resp. 24 voltsladdare:)
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ctek skulle jag inte köpa, vad jag kan finna så är deras kraftigaste 12V på 10A, och kostar runt 2000kr.
Finns inget i den laddaren som berättigar det höga priset för en liten laddare som inte platsar i en husbil.
Jag skulle då hellre gå på Biltemas smarta serie, eller en smart "Kinaladdare", men vill man ha hög kvalitet och fler finesser så satsa på en Victron.

Själv fick jag hem en sån här 12V/40A för någon vecka sedan, har inte utsatt den för något test ännu, måste tömma något av mina LFP-batterier först.
US $63.48 8% OFF|Kanavano 14.6V Charger 20a lifepo4 Lithium Battery 30A 40A charger adapter EU/US/AU/UK Plug|Chargers| - AliExpress
 
Toppen