F
F.d. 2621
Guest
I tidigare inlägg har jag förstått / anat följande om bränsleceller som alternativ till elverk, solceller, parallellkopplade bodelsbatterier och effektivare generatorer på bilen:
de är effektivare - tystare - dyrare - farligare p g a den högre risken med bränslet etanol.
Det låter intressant, men jag skulle vilja veta mera och höra faktiska erfarenheter om hur de fungerar och arbetar.
Är de en lös och fristående enhet som ett elverk? Hur ansluts de?
Står de på marken utanför bilen eller ska / kan de installeras i bilen?
Kan de / ska de t ex köras igång ett par timmar på morgonen för att ladda upp förbrukad batterikapacitet under föregående kväll och natt?
Hur ska / behöver de underhållas och ev godkännas eller certifieras?
Vad har en bränslecell av typ EFOY 1600 för kapacitet?
de är effektivare - tystare - dyrare - farligare p g a den högre risken med bränslet etanol.
Det låter intressant, men jag skulle vilja veta mera och höra faktiska erfarenheter om hur de fungerar och arbetar.
Är de en lös och fristående enhet som ett elverk? Hur ansluts de?
Står de på marken utanför bilen eller ska / kan de installeras i bilen?
Kan de / ska de t ex köras igång ett par timmar på morgonen för att ladda upp förbrukad batterikapacitet under föregående kväll och natt?
Hur ska / behöver de underhållas och ev godkännas eller certifieras?
Vad har en bränslecell av typ EFOY 1600 för kapacitet?