• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bränsle och vatten i nordnorge

• Startad av Startad av F.d. 8502
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 8502

Guest
Hej
Vi kör mot nordkap och kirkenes på fredag. Är det någon som kan tipsa om bra tankställen ( diesel och vatten) i den norra delen av norge bort mot ryska gränsen
:spinny:

Sv: Bränsle och vatten i nordnorge

Rent vatten finns i bäckar och älvar. Ta med en vattenkanna, husbilsåkarens viktigaste hjälpmedel.

Ha en bra resa.

Håkan

tackar för ditt svar . jag har provat det åtskilliga gånger med gott resultat, dock har jag inte hittat diesel där.

Inga problem att hitta dieseltappar i Nordnorge. Jag vill påstå att det är
lättare där än på vår sida av gränsen.

Det finnes nesten ikke noe sted hvor det er mer en 100 km mellom 2 steder å fylle dieseltanken i Norge, så lenge en følger riksveier. Kan ikke si det samme om Sverige nord for E18. Et lite tips, veien ut til Vardø er lang uten bebyggelse og om den ene tappen i Vardø har stengt så kan det bli endel ventetid.

åkte Murmansk till Hammerfest via Kirkenes,Nordkap,Ishavsvägen vatten fanns överallt diesel inga som helst problem.Där lever ju folk så det mesta vi är vana vid finns att tillgå

Tackar för ditt svar
Vi har inte varit norr om Narvik såde tär bra med ett forum som detta .Tack.

Tillbaka
Toppen