• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

bränsefilter

P

per-olof

Guest
Hej hbkare.varningslampan för fukt i bränsle filtret lyser på min bil,har haft loss botten skuven på filtret men lampan lyser fortfarande.Är det någon som har erfarenhet av detsamma.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025
Sv: bränsefilter

När blev det bytt bränslefilter
På mitt jobb så byter vi bränslefiltret varje höst på alla bilar
Har du någon handpump vid filtret så kan du pumpa ut bränslet tex i en plastmugg och kolla om det är vatten i bränslet

F

F.d. 7502

Guest

Då är det nog så att funktionen behöver nollställas förmodligen, på min 2010 Toyota pickis fick jag (efter filterbyte) - koppla loss elanslutningen från filtret (med avslagen motor och urtagen nyckel) starta motorn och ansluta igen när motorn gick för att släcka lampan.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Hej hbkare.varningslampan för fukt i bränsle filtret lyser på min bil,har haft loss botten skuven på filtret men lampan lyser fortfarande.Är det någon som har erfarenhet av detsamma.

Givaren för vatten sitter oftast i botten av filterhuset
lyste det innan du bytte filtret förra året eller har det kommit nu
Prova att tappa ur lite mer från filtret
Om inte det hjälper ta lös givaren och rengör det skulle jag gjort

Toppen