• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

boxar och CA-moduler

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025
Hej!
Jag håller på att utrusta husbilen med en Snipe och fastnat i allt vad boxar o moduler gäller. Vi behöver utrustning för att under sommaren kunna ha ett kort från Canal Digital. Sedan under vinterhalvåret ett kort från Svt World.
Vilken utrustning behövs? Det talas om boxar som är låsta, boxar med eller utan uttag för CA-modul. Det talas Ferguson mini och Triax S men när man ringer Canal Digital och Svt World kan de inte säga vilka som fungerar. Ett svar jag får är att vissa boxar är låsta.
Kan någon ge mig ett komplett svar?
Tackar på förhand...
Kjelle

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022
Sv: boxar och CA-moduler

Hej!
Jag håller på att utrusta husbilen med en Snipe och fastnat i allt vad boxar o moduler gäller. Vi behöver utrustning för att under sommaren kunna ha ett kort från Canal Digital. Sedan under vinterhalvåret ett kort från Svt World.
Vilken utrustning behövs? Det talas om boxar som är låsta, boxar med eller utan uttag för CA-modul. Det talas Ferguson mini och Triax S men när man ringer Canal Digital och Svt World kan de inte säga vilka som fungerar. Ett svar jag får är att vissa boxar är låsta.
Kan någon ge mig ett komplett svar?
Tackar på förhand...
Kjelle

Du kan köpa en box som heter Megasat,med uttag för CA modul. Sen behöver du en CA modul för Canal Digital och deras kort och en CA modul för SWT world och deras kort. Sen är det bara att välja vilken CA modul och kort du sätter i boxen för att titta på respektive utbud.
Jag har själv en Snipe och dessa tillbehör.

//Kjelle :yes:

Senast ändrad:

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Tack för ditt snabba svar, var köper jag denna box?

UOTE=kjellemona;655162]Du kan köpa en box som heter Megasat,med uttag för CA modul. Sen behöver du en CA modul för Canal Digital och deras kort och en CA modul för SWT world och deras kort. Sen är det bara att välja vilken CA modul och kort du sätter i boxen för att titta på respektive utbud.
Jag har själv en Snipe och dessa tillbehör.

//Kjelle :yes:[/QUOTE]

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Du kan köpa den hos "JR larm" i Lindome eller "Satelitproffsen" i Göteborg.
Du kan skicka efter boxen hos någon av dom.

//Kjelle

Toppen