• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Box Whisky och Länsmansgården

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Tänkte tipsa om ett potentiellt utflyktsmål i sommar. Vid Ångermanälven, strax norr om Kramfors, ligger naturskönt Box Whiskydestilleri, som startade upp för drygt åtta år sedan, och nu snart släpper sin första egna whisky som lagrats i tre år. Under sommaren sker guidade turer i stort sett varje dag. Någon mil från Box ligger Länsmansgården (Lugnvik) Bed & Breakfast, som ibland ordnar provningar av whisky. Anders, som tillsammans med Agneta driver gården, är mycket kunnig på whisky och är delägare i Box samt har bott på Islay i Skottland.

Man bör ringa i förväg om man vill besöka Länsmansgården eftersom de helst ser att man är 6-8 personer om man vill prova whisky eller boka middag. Dock kan man ju få haka på om det redan är en mindre grupp inbokad. Det finns möjligheter att för en mindre kostnad få sova över i husbil utanför Länsmansgården (vilket jag själv gjorde förra helgen). Detta kanske kan vara ett lämpligt utflyktsmål om det är några husbilar som vill ordna en miniträff i närheten av Höga Kusten?
 
Toppen