• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bor ”Sveriges Husbilsvänligaste invånare” i Örnsköldsvik?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
2A8BD6A9-1C81-4CFB-83D8-022B195A0593.jpeg
Ställplatsvy à la Örnsköldsvik, så vacker så även hundarna gillar den

Har tidigare skrivit om Örnsköldsviks satsningar på oss som reser omkring i husbilar och deras fina centrala Stadscaming/-ställplats. En satsning som just nu hotas av kommunens nya vision för hamnområdet. Hotet består av planer att bygga bostadshus med sjöutsikt där Ställplatsen nu är placerad.

Har tidigare sett insändare i lokalpressen, där invånarna i stan protesterar mot kommunens planer att flytta ställplatsen och där man istället förordat en utbyggnad av servicen för oss.

Tidningen7, som distribueras till samtliga hushåll i kommunen har uppmärksammat debatten som pågår och bett om synpunkter från kommunens invånare och skriver, ”Många läsare hörsammade vår önskan om synpunkter på stadscampingens framtid. Här delar vi med oss av era synpunkter.”

Läs och njut, inte en enda negativ kommentar från stans invånare, tvärt om, här presenteras istället idéer som skulle berika besöket för oss som kommer med husbilarna och samtidigt stans egna befolkning,

Vet inte vad som händer med vår utmärkelse Sveriges Husbilsvänligaste Kommun 2021, som inte fick någon pristagare vid årsmötet. Om det inte blir någon utnämning i år, då föreslår jag att vi istället tänker nytt och i år utnämner Örnsköldsvik till ”Kommunen med Sveriges Husbilsvänligaste invånare”.

Hur var det nu, sa jag att är född och uppväxt i Ö-vik? :msn_embarrassed:

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen