• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bonus-Malus

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Och det tycker du visar att påståendet " Det är inte bara Volvo Cars som slutat med tillverkning av fossilbilar. " stämmer?
Snarare bekräftar det mitt inlägg.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Och det tycker du visar att påståendet " Det är inte bara Volvo Cars som slutat med tillverkning av fossilbilar. " stämmer?
Snarare bekräftar det mitt inlägg.
Första meningen i ditt svar är svårt att förstå. Kanske har du glömt ett inte?
Hur som helst har jag inte haft någon synpunkt vare sig åt ena eller andra hållet när det gäller vad du skriver. Däremot har jag delat vad Volvo skriver. Hur det ska tolkas är nog inte lätt att veta. Rejält med elmotorer har dom väl ändå tänkt bygga i Skövde, om de ska sluta med övriga motorer framgår iallafall inte av det här uttalandet.

Här finns ett lite längre reportage om Volvo och bl a deras elmotorsatsning:
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Läs en gång till så förstår du säkert.
Vad har du problem med? Jag har inte haft synpunkter på vad du skrivit, undrar var du fått det ifrån, har bara i all enkelhet försökt beskriva för läsarna vad Volvo har bestämt sig för. Om det är för eller mot nåt du påstår, det vet jag inte. Om det är ett bra eller dåligt beslut av Volvo, det får man väl se. Men bli inte så förtvivlat upphetsad för ett par länkar.
 

Morris

HBK Medlem
Inlägg
194
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2024
Vad har du problem med? Jag har inte haft synpunkter på vad du skrivit, undrar var du fått det ifrån, har bara i all enkelhet försökt beskriva för läsarna vad Volvo har bestämt sig för. Om det är för eller mot nåt du påstår, det vet jag inte. Om det är ett bra eller dåligt beslut av Volvo, det får man väl se. Men bli inte så förtvivlat upphetsad för ett par länkar.
Jag har inga problem men man får lätt uppfattningen att du har det med tanke på att du kopierade in mitt inlägg i ditt svar.
Upphetsningen brukar annars andra skribenter stå för och det tycker jag räcker.
 

Tofa

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30451
Medlemskap
2024
Fritidsbåtar i Sverige släpper årligen ut 177000 ton CO2 (år2019).
Källa: Fritidsbåtarnas utsläpp har kartlagts

Husbilar i Sverige släpper årligen ut 229000 ton CO2.
Egen beräkning efter bästa förmåga. Tacksam för rättelse om jag räknat fel.
(325 g CO2/km, 6700 km/år, 105000 bilar)

Jämförbar storleksordning av CO2-utsläpp!

/tomas
 

Tofa

HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30451
Medlemskap
2024
Bra idé, Roadliner. Jag vill vara tydlig med att jag inte förespråkar en hög båtskatt, utan vill påvisa bristen på logik i lagstiftningen.
/tomas
 
Toppen