• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bonus Malus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har noen kontaktet insender og frågat om han kan tenke seg få det publisert i husbilsklubben?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Hur ska man få kontakt med insändarskribenten?

Tror inte att tidningen lämnar ut kontaktuppgifterna.

Pålle
 
D

Deleted member 11118

Guest
Tyvärr har insändaren ett vanligt efternamn. Kan bli svårt få tag i, SDS lämnar inte ut något.
 

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Nu har jag sovit på saken och vaknade till i morse med ett halmstrå i handen...
Visst kan man gratis läsa dagstidningar genom att gå in på ett stadsbibliotek eller dess filial och via dess kunddator läsa e-tidning; givetvis efter att först ordnat ett lånekort. Kan detta vara en väg framåt? Vårt lokala bibliotek här ute på vischan i Harlösa har öppet tisdagar och torsdagar med personal (för ordnande av lånekort) men har generöst öppethållande 7 dagar i veckan för självbetjäning. Detta ska jag kolla/göra i morgon.
Åke
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Nu har jag sovit på saken och vaknade till i morse med ett halmstrå i handen...

Vad är det du greppar efter?

Det finns en lag om upphovsrätt, och den gäller alla. Även denna förening.
Om tidning/författare säger att det inte är ok att gå förbi, så är det inte ok.

Jag hänger inte med på vad du försöker åstadkomma. Tycker du att artikeln är läsvärd, säg det så kan respektive människa själv göra bedömningen om man ska försöka läsa den. På dem på ett lagligt sätt.

Även om du kan se artikeln via biblioteket så är det ju inte tillåtet att sprida den vidare.

Jag förstår att du på något sätt brinner för det ämne som avhanteras i artikeln, men det betyder inte att det är ”ok” att kringgå lagen bara för att det är ett ”fint” syfte.

Eller har jag missuppfattat något i din text?
 

Adriamatrix

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
25294
Medlemskap
2024
Antagligen menas att var och en kan gå in på sitt eget bibliotek och läsa tidningen digitalt om tjänsten erbjuds vet ej om alla bibliotek har detta.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Oj, det har blivit väldigt uppskruvade förväntningar på den här insändaren..

Själv har jag tjuvläst insändaren, den var bra tycker jag eftersom den bl.a. handlade om den orättvisa beskattningen på våra nya husbilar, men det var inget som jag inte tidigare läst på andra ställen, inte minst här på Forumet.

Så kamrater, ni som inte läst insändaren, lovar och svär att ni inte behöver ligga sömnlösa för detta.

TommyD
 
Senast ändrad:

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Vad är det du greppar efter?

Det finns en lag om upphovsrätt, och den gäller alla. Även denna förening.
Om tidning/författare säger att det inte är ok att gå förbi, så är det inte ok.

Jag hänger inte med på vad du försöker åstadkomma. Tycker du att artikeln är läsvärd, säg det så kan respektive människa själv göra bedömningen om man ska försöka läsa den. På dem på ett lagligt sätt.

Även om du kan se artikeln via biblioteket så är det ju inte tillåtet att sprida den vidare.

Jag förstår att du på något sätt brinner för det ämne som avhanteras i artikeln, men det betyder inte att det är ”ok” att kringgå lagen bara för att det är ett ”fint” syfte.

Eller har jag missuppfattat något i din text?
Bäste Christer!
Jag är ytterligt trött på dessa negativa påhopp. Detta, om något, borde moderatorerna ta tag i!
Åke
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Bäste Christer!
Jag är ytterligt trött på dessa negativa påhopp. Detta, om något, borde moderatorerna ta tag i!
Åke

Du får nog på ett bättre sätt förklara var påhoppet ligger. Jag ställde en fullständigt legitim fråga om ett icke legitimt problem.

Jag förutsätter att du inte vill vara olaglig. Ett flertal har påpekat att man inte kan ”runda” lagen, och när jag frågar vad du tänkt så svarar du inte utan misstolkar allt som ett påhopp.

Jag är personligen trött på dessa lättkränkta människor som bara tror att alla är ute efter dom.
 
D

Deleted member 11118

Guest
I detta ämne kommer vi inte längre då vi inte kan publicera texten här. Som Tommy skriver det är inget nytt i artikeln utan allt är känt och skrivits om i andra trådar. Vill man läsa får man själv logga in på tidningen. Nu stänger vi tråden innan den spårar ur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen