• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bompeng

Hasse o Annika

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29150
Medlemskap
2024
Hej
Vi var i Norge i juli åkt runt lite, nu 6 månader senare kommer faktura från EPCplc
inget fel på fakturan förutom att den kom i dag den 9/1-20 betalas senast 11/1-20 man har två dagar på sig
att betala, jag betalde direkt.
Men vi är i kväll på väg på en 3 veckors semester hade den kommit i morgon så kanske man fått inkasso på sig?
Men nu till min fråga vilket är lättast och bästa för att slippa detta finns brobizz osv. Vi ska ha den så den fungerar i Norge samt broar färjor till Danmark. Vet att det finns många trådar om detta men fattar inte vilken man ska välja
Mvh Hasse
 

Grillmaister

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Lund
HBK-Nr
11713
Medlemskap
2024
Har du bil upp till 3500kg föreslår jag Öresundsbizzen. Koppla den till Storabæltsbron så får du rabatt där med. Står på hemsidan hur man gör. Och fungerar i bommarna i Norge med. Är ifs en årsavgift på bizzen men en tur över Öresundbron så har man tjänat in den.
 

choken

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
28531
Medlemskap
2024
Har ni bil över 3500kg,välj Easygo+
Behövs verkligen Easygo+ i Norge för bilar över 3500kg?
Vi har bytt från 3500kg till 4250kg och jag har letat efter info på nätet. Det jag hittar är att det krävs Easygo+ i Österrike, men att Bizzen från Öresundsbolaget räcker i Norge, Danmark, Tyskland och Tjeckien. Länder som blir aktuella för oss 2020.
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Behövs verkligen Easygo+ i Norge för bilar över 3500kg?
Vi har bytt från 3500kg till 4250kg och jag har letat efter info på nätet. Det jag hittar är att det krävs Easygo+ i Österrike, men att Bizzen från Öresundsbolaget räcker i Norge, Danmark, Tyskland och Tjeckien. Länder som blir aktuella för oss 2020.
Det är EasyGo samarbetet som krävs i Norge och det har ju både Öresundsbolaget och Brobizz men om du kanske funderar på Österike ,Slovenien i framtiden så är en EasyGo+ enklare med allt i en Bizz.
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
324
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Då jag oftast är i Spanien över vintern men kör en del i Norge på sommaren så har jag registrerat min HB på EPC hemsida och har bro bis. Jag kan gå in på EPC o kolla mina avgifter o betala de som inte går på bro bil.
Enkelt o bekvämt.
 
Toppen