• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bompeng Norge.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Upplevde Hardanger brua avgift både fram & äter, ( Rånad)" grimmes vingarna innan Nestun ( Sv Bergen) avgift dit men inte hem.
7 an hem, under Oslofjord . E 6 , Riksgräns ej AVGIFT någon stans, 4000kg!!!!!!
""" TÄNK ÖRESUNDSBRONN,NÄÄÄÄÄ!".

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Det er en kjent sak at det er mange bomstasjoner i Norge, og vi nordmenn er heller ikke noe særlig begeistret for dem, men det er nå engang slik stortinget har bestemt at veifinansieringen i Norge skal være. Imidlertid finnes det alternative ruter for å unngå de aller fleste av disse bomstasjonene, mange av dem er også å anbefale hvis man ikke nødvendigvis må fortest mulig frem men har tid til å se seg litt rundt, men det krever litt planlegging.

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Nyss hemkommen efter 4 veckor och 325 mil i Norge med Öresundspay. Betalade 575 SEK med 20% rabatt i bompengar och fick halva priset med Autopass ferje på färjorna. Min HB väger under 3,5 ton och är 6,8 m lång.
Den dyraste bompengen var 107 SEK, för min bekant med större HB kostade den 380 SEK och han betalade totalt 1672 SEK i bompeng med Öresundspay för samma resa.
Helt klart värt varenda krona, för deras infrastruktur. Körde genom 183 tunnlar på resan, varav 54 st på bara en enda dag och ett flertal spektakulära broar bl a Hardangerbron!

Svein_H

HBK Medlem
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2025
Nyss hemkommen efter 4 veckor och 325 mil i Norge med Öresundspay. Betalade 575 SEK med 20% rabatt i bompengar och fick halva priset med Autopass ferje på färjorna. Min HB väger under 3,5 ton och är 6,8 m lång.
Den dyraste bompengen var 107 SEK, för min bekant med större HB kostade den 380 SEK och han betalade totalt 1672 SEK i bompeng med Öresundspay för samma resa.
Helt klart värt varenda krona, för deras infrastruktur. Körde genom 183 tunnlar på resan, varav 54 st på bara en enda dag och ett flertal spektakulära broar bl a Hardangerbron!
Veldig gøy å høre at dere hadde en fin tur i Norge, og imøteser gjerne et lite "reisebrev" på forumet her! :cool:

Toppen