• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bompeng Fv580 Grimesvingene Bergen

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Topp i dag kom betalnings påminnelsen, Faktura m. inbetalnings kort,,, Nä det har dom inte "råd" med något kort!!!
Jo här har dom satt upp en bomstation, märk väl ingen info!! OBS!
Nä privata har fixat m. ett lakan på berget, text "snu" ( vänd här) här annars kostar det pengar!!!!!!!!!!!!
Detta hände den 2019 09 02, Tänk att dom kan vara utan pengar så länge, eller att gatan i "Paris!!!! + " 2 gatorna" i London ( som dom äger) kan ge så mycket , så dom har råd att vänta på mina ,
30.00 Nkr, = 32.67 Skr i dag!!!!?
Hade Brobizzen funkat hade jag " Kanske" inte reagerat, m. så kloaka är dom inte, Eller dom vill inte ha oss!!!!!!?????
Gäller bara " tips" .
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Nu har jag lugnat mej något!!!
"Citat" på brevet, för info.
Auto PASS.
EPC dlc
Pan european colllection
fakturw - Användning av fordon på avgiftsbelagd väg i Norge
Euro parking Collection plc (EPC) , på uppdrag av Statens Vegvesen

Ja du millde Sverige!!!!
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Ännu lugnare!! Hahaha.
Jo där står även längre ner.
Euro parkingcollecsion plc
83-93 Shepperton Road
N1 3DF London
Stoorbritannien
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Kan du förklara problemet,att faktura från Norge dröjer är normalt inget konstigt,har man inte betalat vägavgiften så fungerar det så här, hade du missat i tex Österrike hade avgiften varit 240 Euro.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Har ni skådat röran!
Bankbetalning
Motagare, Euto Parking Colllection plc
Bank, SEB, SWEDEN
Bankgiro 5947- 5871
OCR 14774----
Norge, Paris gata, londongator, & så LILLA Sverige!!! ?????
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Kan du förklara problemet,att faktura från Norge dröjer är normalt inget konstigt,har man inte betalat vägavgiften så fungerar det så här, hade du missat i tex Österrike hade avgiften varit 240 Euro.
Mig icke veta mig icke förstå, bara kört med Brobizz i Norge i ca 20 år, & nu blaha!!!
Vadå England?
"Ps" När poppade Österike upp? "Ds"
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag förstår inte heller vad som är problemet. Ett engelskregistrerat bolag har engagerats av norrmännen för att sköta indrivning av vägavgifter.

Det mest uppseendeväckande i hela den här historien är de egendomliga raderna om gator i London och Paris, lakan och växelkursen "30.00 Nkr, = 32.67 Skr i dag".

Apropå växelkurs, var inte svenska kronan svagare gentemot den norska 2019-09-02 vilket skulle innebära högre avgift om de hade haft Brobizz?
 

v031993

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
29069
Medlemskap
2024
Jag fick också en faktura från EPC för exakt samma ställe från September 2019 men jag hade en BroBizz på husbilen och kunde skicka tillbaka bevis på att jag hade redan betalat för den passagen via BroBizz (bara 24kr med BroBizz rabat). Jag fick tillbaka efter några dagar att jag hade rätt. Jag misstänker att den bompeng bolag skicka alla passager till EPC men jag är bara "sample size of one".
Önskar alla en fortsatt trevlig påsk!
Jeff
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Jag fick också en faktura från EPC för exakt samma ställe från September 2019 men jag hade en BroBizz på husbilen och kunde skicka tillbaka bevis på att jag hade redan betalat för den passagen via BroBizz (bara 24kr med BroBizz rabat). Jag fick tillbaka efter några dagar att jag hade rätt. Jag misstänker att den bompeng bolag skicka alla passager till EPC men jag är bara "sample size of one".
Önskar alla en fortsatt trevlig påsk!
Jeff
Hej kul höra från någon som varit med!
( många bara "bubblar")
Men det lär man sej med tiden.
Vi körde tillbaka samma väg, ingen avgift!
Vi hade Brobizz "apterad" till & vid Grimesvingerne, enda infon ett stort lakan på berget, "SNU om du inte vill betala", En aktivist eller!???
 
Toppen