Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Denna typ av fasta förbindelse till det bogserade fordonet är vad jag vet inte tillåtet att registrera annat än i Storbritannien. Här, likspm ute på kontinenten, måste du dra bilen på en släpvagn.
aake
Jag skickade in en bild i somras på ett ekipage från Storbritannien med bil på släp lika som inlägget här, fotot tog jag på ställplatsen svartvik i Sundsvall, pratade med dom och dom var på väg till Nordkap märkligt att det gick bra.
Någon har fel den saken är säker.
Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
Jag uttryckte mig lite oklart. Du kan endast registrera en dylik historia i Storbritannien (och de kontinenter Knut nämner). Är den väl registrerad och godkänd i UK då går det bra att dra omkring på kontinenten. Jag har sett flera av dessa ekipage och även tagit del av några diskussioner i tyska husbilstidningar där man beklagar att detta inte är godkänt för registrering i Tyskland.
aake
Med risk för att göra tråden så bred att den blir "fransig", varför inte välja följande lösning som alternativ till bogsering av bil?
Fungerar väl, åtminstone så länge man inte är fler än två personer!
-----------------------------------------------Kollade på Transportstyrelsen och såg att man med den kopplingen får köra Max 40 km/tim måste ta lång tid och en sjukt lång semester till Nordkap för dom var inte gamla kan jag lova.![]()
Det verkar klart enklare att ha bilen på en släpvagn efter husbilen för Europeiska förhållanden.