Hej.
Följande frågeställning har jag fått från några vänner som arbetar med möbelsnickerier och inredningar till segelbåtar i Frankrike. Och de undrar om det finns intresse av deras funderingar. Jag lovade således att ställa frågan på ett ställe där jag vet att jag kommer få många kompetenta och sakliga svar, nämligen här på HBK
Under vinterperioden så har de inte så mycket att göra, varpå de funderar på att bygga moduler som man själv kan montera i en skåpbil. Finns det intresse av detta?
Deras tanke är att de har ett grundutförande med trä inredning och webastos system med Diesel spis och värmare med varmvatten och hetluft. De utformar en komplett modul som sätts in med tak och golv först, sedan monteras sidorna i bilen. Självklart med olika typer av dynor och färger. Som billigaste alternativ köper man denna "byggsats" för sin bil. Det andra alternativet är att du lämnar din bil för monteringen, vilket kostar lite mer.
Fördelarna är att de kan bygga moduler när de har tid över samt att kunden själv kan bestämma vilken bil han vill ha, ny eller begagnad. Då det finns mycket pengar att spara om man nöjjer sig med tex en sprinter eller iveco som är några år med några tusen mil på mätaren. Även på isolerings sidan kan man då välja om det skall bli en vinterbil eller en sommar bil.
Vad tror ni om dessa tankar?
//Freddy
Följande frågeställning har jag fått från några vänner som arbetar med möbelsnickerier och inredningar till segelbåtar i Frankrike. Och de undrar om det finns intresse av deras funderingar. Jag lovade således att ställa frågan på ett ställe där jag vet att jag kommer få många kompetenta och sakliga svar, nämligen här på HBK
Under vinterperioden så har de inte så mycket att göra, varpå de funderar på att bygga moduler som man själv kan montera i en skåpbil. Finns det intresse av detta?
Deras tanke är att de har ett grundutförande med trä inredning och webastos system med Diesel spis och värmare med varmvatten och hetluft. De utformar en komplett modul som sätts in med tak och golv först, sedan monteras sidorna i bilen. Självklart med olika typer av dynor och färger. Som billigaste alternativ köper man denna "byggsats" för sin bil. Det andra alternativet är att du lämnar din bil för monteringen, vilket kostar lite mer.
Fördelarna är att de kan bygga moduler när de har tid över samt att kunden själv kan bestämma vilken bil han vill ha, ny eller begagnad. Då det finns mycket pengar att spara om man nöjjer sig med tex en sprinter eller iveco som är några år med några tusen mil på mätaren. Även på isolerings sidan kan man då välja om det skall bli en vinterbil eller en sommar bil.
Vad tror ni om dessa tankar?
//Freddy