Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Om ni kan tänka er att göra mallar själv så skickar jag en länk till hur man kan göra. Jag skickade sedan mallar till mattfirma i Linköping som skar och kantsydde. Blev helt suveränt.Jag undrar om det finns någon som säljer formanpassade bodelsmattor. Vill inte mäta o skära till själv! Hittar bara bilmattor fram ( Elnagh T-Loft 531 2015)
Tack för bra info o snabbt svar /mvh TonyOm ni kan tänka er att göra mallar själv så skickar jag en länk till hur man kan göra. Jag skickade sedan mallar till mattfirma i Linköping som skar och kantsydde. Blev helt suveränt.
Fungerar det bra att skära till själv? Behöver ni inte langettsöm på mattan?Inte nog med att behöva skära själv, mattan bör helst ha luftspalt under, vår matta har små gröna distans ploppar. Vi byter vart tredje år på matt-landet och skär ut den själva efter förra mattans modell. 3 år slitage räcker…
Vi la in en heltäckningsmatta svartgrå. Köpte den på hornbach. Tog till en halv meter längd för säkerhet. 2 m bredFungerar det bra att skära till själv? Behöver ni inte langettsöm på mattan?
Hälsningar Lena
Vi kantsydde inte. Ligger fint mot kanterna. Vid insteget kan det fransa men där ha vi en entrematta men gummiundersida ovanpå heltäckningsmattan. Skyddar mot fransar och skyddar mattan mot smuts. Inga fransar på 2 år. Provat tvätta en matta. Torkade inte på flera dagar så vi byter matta när den är sunkig efter typ 4-5år så vi skippar kantsöm. Vi är bara vuxna utan djur och går ej med skor inne.Det låter ju toppen, behövde ni inte kantsy?
Det samma till er. Snyggt med ljusare matta än vad vi köpte men så lätt att det kommer matstänk eller nån kaffedroppe.Tack snälla för så utförligt svar!
Det låter som en mycket bra lösning, så det får vi också prova! Jag känner allergi av mattan så verkligen värt att pröva!
Ha en fin Husbilssommar