• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodelsdörren Adria Matrix Supreme och izola

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Bodelsdörren Adria Matrix Supreme och izola

Har samma dörr som frågeställaren på min Matrix. Centallåset funkar inte på bodelsdörren, men är inget jag orkar bry mej om. Har haft små problem med låset ett tag funkade det inte men nu har det funkat i över 1 år. Jag kan säkert åka in och få åtgärdat på garantin. Men eftersom det inte är något större problem för mej så får det vara. Men det man kan tycka är att en sån dyr bil har så dåliga och förmodligen billiga lås på en bodelsdörr.

F

F.d. 25023

Guest

Jasså, det är en fjäder. Behöver jag demontera hela dörrens inklädnad (den övre och kåpan över själva låshandtaget)? Gick det att återanvända plastpluggarna och låspinnarna i dessa? Om låstäckningen måste tas bort, går det att pilla ut täcklocken eller måste de dras ut med en skruv genom locket?

En liten fjädersom håller låsklykan uppe när dörren är öppen.

En del av plastpluggarna gick att återanvända. Hade en liten handlager av de också med oss. Jag tog aldrig bort själva låstäckningen (handtagstäckning). Böjde bara ut översta delen av plast-täckningen. (Plastdesignen kan ju vara olika i olika bilar, fast dörren är densamma)

Kompisen hade en CI-Rollerteam? Med samma dörr och samma problem. Men olika täckplastdetaljer.

Hälsning
Jyrki

Emppu

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
3702
Medlemskap
2025

Hej!
Hur skall fjäder sitta? Skall de vara mellan vänstra och högra tapp i bilden?

Bilagor

• IMG_0486.JPG
    IMG_0486.JPG
    1.006,8 KB · Visningar: 74
F

F.d. 29908

Guest

Var köpte du fjädern? Biltema, eller?

F

F.d. 29908

Guest

Ngn som har koll på var man kan köpa fjädern?? Har varit i kontakt med Engströms här i uppsala men dom verkar inte kunna skaka fram den. Så bra om ngn kan komma med ett tips...

F

F.d. 25023

Guest

Bengt i Örkelljunga.

Hälsning. Jyrki

Emppu

HBK Medlem
Kommun
Olofström
HBK-Nr
3702
Medlemskap
2025

Sorry för sent svar, har inte varit här så ofta.
Hittade passande fjädern i min "bra att ha" lådan. Kanske lite styv men fungerar bra.:)
Med vänlig hälsning, Eemppu

Toppen