Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur har du kollat batteriet? Vad är det för typ hur många Ah? Vad händer efter 24timmar?Batteriet är kollat och är ok det är 2 år gammalt men det töms på 24 timmar.
Har kollat på en husbilsfirma det är AGM 92 ah. Efter 24 timmar släks allt när jag slår till det och tänder ljuset bryter strömmen direkt.Hur har du kollat batteriet? Vad är det för typ hur många Ah? Vad händer efter 24timmar?
Du har alltså inga förbrukare förbrukare igång? Annars skulle jag säga att batteriet är slutHar kollat på en husbilsfirma det är AGM 92 ah. Efter 24 timmar släks allt när jag slår till det och tänder ljuset bryter strömmen direkt.
Inget igång värmen stängd vattnet var på men jag har provat med vattenpumpen stängd tidigare.Du har allts inga förbrukare förbrukare igång? Annars skulle jag säga att batteriet är slut
Detta batteriet är kollat för 3 veckor sedan och påstods var ok fick förslag att byta batteri och /eller solcellerInget konstigt ifall batteriet har gjort sitt.
Jag knäckte 3x95Ah Biltema AGM på 2 säsonger, fick tips här att de skulle vara bra förbrukningsbatterier, vilket de absolut inte är, de är rena startbatterier.
Du kanske har ett startbatteri som förbrukarbatteri, ganska vanligt faktiskt, de knäcks snabbt och är inte gjorda för längre förbrukning, har ditt batteri ett högt CCA-värde så är det garanterat ett startbatteri.
Riktigt så enkelt är det inte, se bild nedan.har ditt batteri ett högt CCA-värde så är det garanterat ett startbatteri.
Batteriet har jag fått byta hos en LMC återförsäljare trodde det var ok men det är det kanske inte.Riktigt så enkelt är det inte, se bild nedan.
AGM batterierna från Biltema som var populära runt 2014-2016 var, om jag minns, rätt marknadsförda som fritidsbatterier/startbatterier.
Jag köpe själv 2 st. Dessa fungerade fint för mitt bruk. Nedanstående bild är inte det batteriet, finns nu hos Biltema.
Visa bilaga 236265
Har du laddat batteriet ordentligt, det tar lång tid om det är relativt tomt. Runt 10-12 timmar med en riktig laddare.Batteriet har jag fått byta hos en LMC återförsäljare trodde det var ok men det är det kanske inte.
Riktigt så enkelt är det inte, se bild nedan.
AGM batterierna från Biltema som var populära runt 2014-2016 var, om jag minns, rätt marknadsförda som fritidsbatterier/startbatterier.
Jag köpe själv 2 st. Dessa fungerade fint för mitt bruk. Nedanstående bild är inte det batteriet, finns nu hos Biltema.
Visa bilaga 236265
Jag använder ofta ström så det borde vara laddat tillräckligt.Har du laddat batteriet ordentligt, det tar lång tid om det är relativt tomt. Runt 10-12 timmar med en riktig laddare.
Har du gjort en mätning med en spänningsprovare när batteriet är fulladdat resp urladdat. Det kanske finns en batterivakt i din bil som bryter vid för låg spänning, kan vara trasig. De brukar även vara inställningsbara.Batteriet är kollat och är ok det är 2 år gammalt men det töms på 24 timmar.
Har precis kollat bilen och batteriet är nere på 43% efter 48 timmar utan att något är igång.Har du gjort en mätning med en spänningsprovare när batteriet är fulladdat resp urladdat. Det kanske finns en batterivakt i din bil som bryter vid för låg spänning, kan vara trasig. De brukar även vara inställningsbara.
Normalt mår inte blybatterier bra om laddningen är under 50%. Ditt batteri har kanske varit det. Kan du se hur hur många procent (SOC) ditt batteri är laddat i din bil, tex med en shunt.
Du måste mäta spänningen på batteripolerna, din mätare som visar 43% är troligen inte att litaHar precis kollat bilen och batteriet är nere på 43% efter 48 timmar utan att något är igång.
Har haft bilen inne och då mätade man om det var något som drog ström men det fanns ingetHej, det är lite diffust kanske. Det känns även som man borde kolla så det inte ligger någon förbrukning på hela tiden så det är problemet, och skulle det vara problemet så kan ju då även batteriet fått stryk och blivit dåligt så det finns två problem.
Var det någon som hjälpte dig som mätte både spänning och om det fanns någon förbrukning när batteriet var monterat i bilen.
Om prosentmätaren räknar ner så borde det finnas förbrukning, för en prosentmätare kan egentligen inte fatta och känna av om ett dåligt batteri tappar kraft, utan strömförbrukning måste ske "genom" den.
Är den dessutom inställd på rätt Amp/tim. värde som batteriet har för att kunna räkna rätt.
M.v.h. JANKRO.
Har satt en brytare till radion.Ofta så kopplar man en brytare på radion så den inte drar tjuvström, värt att kolla upp det om brytare saknas. Testa med att ta bort säkringen om du inte har en voltmeter som kan mäta resistansen över säkringen.