Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Mitt AGM-bodelsbatteri visar också 15V och 0,0A från solcellens regulator och 12,8V på bilbatteriet som ju inte laddas från solcellen. Hade PWM-regulator och bytte till MPPT men visar samma.Bodelsbatteriet visar 15v och bilbatteriet 13v - kan solcellens regulator vara deffekt!
15 Volt är på tok för högt. Kolla först med en multimeter om värdet stämmer. Ett batteri börjar koka över 14,4 V och 20°C.
Vissa batterier, AGM och GEL, kan ha någon tiondels volt högre spänning.
AGM-batteri enl ovan och känner själv av batteritypen.Den spänningsregulatorn du länkar till tål bara 2 Ampere. Det är för lite. Vad har du för typ av batterier? Och vad är MPPT-regulatorn inställd på för batterityp?
Jag kan rekommendera denna:Min MPPT-regulator går inte att ställa in varken på batterityp eller max laddspänning.
Någon rekommendation på inställbar MPPT-regulator för AGM-batteri?