• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bodelsbatter

Peterpan

FD HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Duckats
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,8 146
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: Hobby750
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Elsystem
Hej, jag är på Elmia och mitt bodelsbatteri är slut. Det hämtar sig snabbt vid laddningen men tömms lika fort. Ska jag byta både bodelsbatteriet och batteriet som sitter i motorrummet? Jag har fått uppfattningen att om man bara byter ett batteri så tar det ganska snart slut beroende på det andra batteriets tillstånd.

Nej dom jobbar var och en för sig men om du har 2 batterier i huset då kan det vara idé att byta båda men sätt då dit en strömbrytare så att du kan ladda husbatterierna var för sig i synnerhet om du har en solpanel som laddar, låna en batteribelastare då ser du om båda batterierna är slut annars räcker det att byta det som är trasigt

klintan

Tillbaka
Toppen