• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Bodelen är död

Fru Friberg

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
35368
Medlemskap
2024
Hej,
Nu behöver mannen och jag lite hjälp. Annars får vi vänta till vår verksamhet öppnar på månad men vi chansar.

Vi har en Adria. Den har stått på parkeringen några veckor. Ganska nyligen har vi installerat solceller och konverter smat nytt litiumbatteri. Igår när vi skulle ut och greja lite i bilen började hela instrumpentpanelen (för kontrollera bodel) blinka när vi skulle tända upp. Vi fick tillslut stängt blinkande men nu är allt dött. Inget fungerar, bilen tar inte emot laddning. Vi har kollat säkringar.
Har ni några tips?
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.326
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Det känns som om det är ngt med batteriet. Har ni provat med att starta bilen så att den får ladda? har ni blåtand på på batteriet? isf kolla om det funkar.
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Hej,
Nu behöver mannen och jag lite hjälp. Annars får vi vänta till vår verksamhet öppnar på månad men vi chansar.

Vi har en Adria. Den har stått på parkeringen några veckor. Ganska nyligen har vi installerat solceller och konverter smat nytt litiumbatteri. Igår när vi skulle ut och greja lite i bilen började hela instrumpentpanelen (för kontrollera bodel) blinka när vi skulle tända upp. Vi fick tillslut stängt blinkande men nu är allt dött. Inget fungerar, bilen tar inte emot laddning. Vi har kollat säkringar.
Har ni några tips?
Nu vet jag inte vad det har varit för temperaturer hos er.
Appropå det så har jag en fundering angående batteribytet till LiFePO4.
Är det så att det nya batteriet är av den typen som har inbyggd värme för att kunna laddas vid minusgrader?
Annars kan det ju vara så att batteriet blivit skadat om solcellerna laddat vid minusgrader.

Hälsar
Bettan o Einar
 
Toppen