• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bobatteriet i Sunlight T 64

F

F.d. 25521

Guest
Hej.
Bobatteriet i Sunlight T 64 sitter under passagerarstolen. Hur får man bort batteriet på ett vettigt sätt. Måste man verkligen ta loss stolen. Någon som vet ?

Erling

F

F.d. 58689

Guest
Sv: Bobatteriet i Sunlight T 64

Är det Fiat så åker du nog på att ta bort stolen... Made en mc Louis med Fiat där satt batteriet under passagerarstolen...

MayoWalle

FD HBK Medlem
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023

Hej!
Är det Ford Transit så måste du tyvärr bort med förarstolen. Detta gäller i och för sig startbatteriet men ändå för kännedom.
Man skruvar bort muttern mitt under stolen, alltså i centrum av
"Karusellen". I och för sig lätt, men stolen är tung som f*n.

Mvh. Walle

Senast ändrad:

Janne o Maggan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
11433
Medlemskap
2025

Hej.
Detta jobbet gjorde jag igår, köpte Biltemas AGM batteri 95Ah. Jag fick lossa hela plattan sitter med 6 skruvar, är de likt min måste du lossa en skruv under plattan som stopp så du kan svänga ut stolen mot dörren för att komma åt de 2 skruvarna bak vänster sida. Lycka till, håller med "tung som f..n.

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Sitter inte hela stolen med underrede fast med 4 st bultar som har en skalle för 19 mm hylsa/nyckel, mot bottenplattan?
Nu menar jag Fiat Ducato

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Jag menade hela underredet, med sidostycken och allt.
Kanske räcker det med att demontera bara stolen och vridplattan?
Då kanske man kommer åt batterierna utan att ta loss hela stommen?
Men om man losar de fyra bultarna så lossnar väl hela stolen från bilgolvet/bottenplattan?
:spinny:Frågor till de "förståsigpåare" som finns här på forumet och till personer som har demonterat stolen någongång.:spinny:

Toppen