• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bluetooth?

H

hianders

Guest
Kan någon eller några av våra dataexperter förklara vad Bluetooth är och hur det fungerar!

Jag skall synka min iPad och iPhone med datorn och det fungerar åtm m iPaden.

Bl a har jag ett aktivitetsarmband, Jawbone UP som skall synkas med datorn med hjälp (?) av Bluetooth.

Hur gör jag och i vilken ordning?

Oerhört tacksam för hjälp.

Inger

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bluetooth?

Jag har inga synpunkter på Jawbone och blåtand men synkning mellan iPad och dator går betydligt snabbare med kabel.

H

hianders

Guest

Måste man "aktivera" blåtand i datorn och i såfall måste man skriva in paddan och phonen där?

Inher

BoEr

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2025

Är ett tag sedan jag gjorde det, men aktivera sökning på datorn och sedan i t ex paddan (så ser det ut i min Windows 8.1 Pro, iPad/iPhone har jag inga):

Skärmbild (33).jpg

När någon av dom upptäcker den andra, svara ja / säg att du vill para. Evt får du ange den kod på den andre som den förste anger.
Efter de har parat sig (isch), ta telefonen och gör samma sak med den.
Kan ta ett tag, du kan få försöka ett par gånger ...

Hoppas det hjälper dej, minnet sviker som sagt ...

Toppen