• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bluetooth nivåmätare för gasoltank?

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Någon som känner till givare och tillhörande app för att läsa tanknivån i mobilen?

Jag menar en bluetooth ersättare för denna typ av nivågivare.
1636531059626.png
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
915
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Hej fungerar Mopeka på glasfiberflaskor också?
Köpte Mopeka förra året
Monterade på aluminiumflaskor.
Initialt funkade de någorlunda, men plötsligt rubbades positionen och de slutade funka
Förbindelsen bröts och krävde omstart
Eftersom varje åtgärd krävde att flaskorna togs ut, tröttnade jag och tog bort
Är någon intresserad finns de att köpa för en billig penning
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Köpte Mopeka förra året
Monterade på aluminiumflaskor.
Initialt funkade de någorlunda, men plötsligt rubbades positionen och de slutade funka
Förbindelsen bröts och krävde omstart
Eftersom varje åtgärd krävde att flaskorna togs ut, tröttnade jag och tog bort
Är någon intresserad finns de att köpa för en billig penning
Konstigt att det blev så.... Jag har haft mina två mopeka i över ett år nu, och de har fungerat perfekt på mina stålflaskor,
Nu är jag över vintern söderut och byter då mina tomma stålflaskor mot fulla flaskor, detta har get mig ett problem, att jag måste lägga ny gel på varje ny flaska, och nu är gelét slut och då fungerar de inte som tänkt. :eek:
Jag var på mopeka webbsida för att försöka köpa mer gel.... Men till min besvikelse så leverera de tydligen inte till Europa. :msn_wall:...
Skall framöver prova med ultraljudsgele.....
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Behöver du använda gel? Mina funkar bra utan gel. Det är ju magneter och en gummiplatta etrycker mot tanken. Är anläggningsytan ojämn så att du inte får kontakt?
Oj... Det har jag inte ens tänkt på (att jag inte behöver gel)
Kollade precis... Se bild
1 skall vara tom så den ser ut att fungera
2 kan nog vara rätt värde

Så tusen tack för tipset.... Skall kolla framöver hur det fungerar utan gel ;)

Screenshot_20211211_174942_com.mopeka.tankcheck.jpg
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Har försökt räkna ut kvarvarande volym på en liggande rund tank (typ farmartank), vet volymen på full,halv och tom, har t.o.m frågat en lärare i matematik men han skulle återkomma , han pratade på någon formel men jag har inte fått något svar än , är väl 10 år sedan. Kanske det finns någon med kunskapen här. Ser att någon visar en bild här med att det har tagits 10% ur en liggande tank men är mätaren delad i 10 Zoner så stämmer det ju inte
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Idag bytte jag batteri på båda enheter..
Men när jag skulle ta ut det gamla batteriet (cr2032) så lossnade hela batterihållaren från kretskortet....
Och den andra enheten lossnade hållaren på ena sidan.... Och typisk på den sida som är svårlöddad...
Men jag har inget val just nu så jag bestämde mig för att fixa "skiten"
Jag kalkylerar med att en kanske går ått pipan, eftersom det sitter några SMD komponenter väldigt när där jag måste lödda...
Efter lödd ingen var det bara att testa och se vilken jag skall behålla...

Jag tycker att när båda batterihållare lossnar så lätt så har tillverkaren slarvat med tillverkningen av denna produkt... Så ett varnande finger för Mopeka...

Screenshot_20221113_150427_com.mopeka.tankcheck.jpg

IMG_20221113_134212.jpg

IMG_20221113_134222.jpg

IMG_20221113_135745.jpg
 
Toppen