Det är ju inte simkortet i sig som är kapat, det är telefonnumret.Misstänker du att ditt sim-kort är kapat.... Då kan man ju bara be om ett nytt![]()
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är ju inte simkortet i sig som är kapat, det är telefonnumret.Misstänker du att ditt sim-kort är kapat.... Då kan man ju bara be om ett nytt![]()
Ahaa, då har du nog någon annan variant...... Undrar om det finns någon bra lista på alla olika varianter (jag menar allvar), och det skulle då också vara intressant att få reda på vad de skall leda till. För tanken måste väl vara någon slags vinst för att få någon mening med det hela.Märkligt ifall det verkligen är levande människor som ringer mej, och sen lägger på efter 1 ringsignal. Att sen 80% av numren som presenteras inte existerar känns också märkligt. Jag misstänker såklart att någon önskar att jag ska ringa upp, men det kommer inte att hända.
Okey... Men mitt telefonnummer finns i vart fall på mitt simkort....Det är ju inte simkortet i sig som är kapat, det är telefonnumret.
Ja jag har och kollade med min operatör som sa att det är bedragare som knycker nummret via internet men det används bara någon dag sen slutar det. Inget att bry sig om enl. teliaEn i dag och två igår ringde till min mobil och undrade varför jag ringt dem....
???? Jag fattar inget för inte ens i min telefonbok kan jag se att jag skulle ha ringt dem av misstag.
Någon som varit med om liknande?
Eftersom jag har en huawei mobil så kan jag inte scanna för virus, den gör det själv i bakgrunden... Säger den
jag spärrar numret direktDet har hållit på i min mobil i typ 10 dar nu, jag blir uppringd mellan 9:30-11:30 varje dag, bara en signal. Ibland finns inte någon abbonent, ibland är det ett företag eller en person, det kommer aldrig från samma nummer, jag hinner inte svara, har inte heller ringt upp.
Märkligt.
Okey... Men enligt min operatör så säger de att simkortet är kapad.... Och att jag måste ha ett nytt simkort (med samma nummer) ...Ja jag har och kollade med min operatör som sa att det är bedragare som knycker nummret via internet men det används bara någon dag sen slutar det. Inget att bry sig om enl. telia
Ja det kan man göra, men det hjälper ingenting, det ringer aldrig 2 gånger från samma nummer.jag spärrar numret direkt
De måste ju ha ringt minst 3 ggr från mitt nummer.. Eftersom 3 olika ringde upp mig och undrade varför jag hade ringt dem...Ja det kan man göra, men det hjälper ingenting, det ringer aldrig 2 gånger från samma nummer.