• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Blir tokig på Windows Live Mail

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Hej
Vill börja använda Outlook för Epost men får inte över Epostadresserna från Windows Live Mail. Finns inget exportformat som stämmer. Är det någon som vet ?

Lena & Roger

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1394
Medlemskap
2026
Sv: Blir tokig på Windows Live Mail

Hej

Du behöver inte exportera mejlen utan importera mejlen i outloock istället
där väljer man vilka filer som man vill importera från

Lycka till

Roger

F

F.d. 25023

Guest

Samma här, vill flytta allt från Windows Live Mail till Outlook (2003), kontakter, kalendrar & mail.

Detta för att synkronisering mellan olika smarta telefoner fungerar oftast bara mellan Outlook och telefon, inte med W Live Mail.

-Mailen & alla mail-mappar (många) fick jag över.
-Kontakterna vill systemet att jag flyttar över kontakt per kontakt, går inte har över 700
-Kalendern inte heller

Egentligen vill jag inte detta, men måste kunna synka allt. Om någon berättar åt mig hur synka iPhone och Nokia med Windows live slipper jag Outlook!

jyrki

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Samma här, vill flytta allt från Windows Live Mail till Outlook (2003), kontakter, kalendrar & mail.

Detta för att synkronisering mellan olika smarta telefoner fungerar oftast bara mellan Outlook och telefon, inte med W Live Mail.

-Mailen & alla mail-mappar (många) fick jag över.
-Kontakterna vill systemet att jag flyttar över kontakt per kontakt, går inte har över 700
-Kalendern inte heller

Egentligen vill jag inte detta, men måste kunna synka allt. Om någon berättar åt mig hur synka iPhone och Nokia med Windows live slipper jag Outlook!

jyrki

Detta är också min anledning.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom jag har alla mina kontakter, kalendrar, e-post, påminnelser, anteckningar m.m. på min iPad synkar den automatiskt med andra Appleprodukter.
Lägger jag in en ny kontakt på min iPhone så syns den genast även på min iPad.

Alla mina mejl syns på datorer och iPad/iPhone/Android samtidigt.

Så jag undrar varför jag skulle använda ett omodernt Outlook? Är det kanske av gammal vana?

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Eftersom jag har alla mina kontakter, kalendrar, e-post, påminnelser, anteckningar m.m. på min iPad synkar den automatiskt med andra Appleprodukter.
Lägger jag in en ny kontakt på min iPhone så syns den genast även på min iPad.

Alla mina mejl syns på datorer och iPad/iPhone/Android samtidigt.

Så jag undrar varför jag skulle använda ett omodernt Outlook? Är det kanske av gammal vana?

Vilket mailprogrogram använder du på din dator ?
Vad menar du med Outlook ? Outlook Express el Office Outlook ?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag exporterade kontakterna som en csv-fil som jag senare importerade till G-mail.
//W

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vilket mailprogrogram använder du på din dator ?
Vad menar du med Outlook ? Outlook Express el Office Outlook ?

Jag använder Windows Live Mail 2011 och har mina e-postkonton som Imap för att kunna nå mina mejl på fler ställen. Har även Gmail i Live Mail.

Gamla Outlook använde jag förr på jobbet, Outlook Express hemma.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej
Har precis köpt en Iphone 4 och vet inte mycket om den.
Hur konfigurerade du Live Mail för att få över dina epostadresser till Iphone ?

F

F.d. 25023

Guest

Hej Knarrevik, hur synkar du kontakterna & kalendern med iPhone & Windows Live Mail?

Jag kör också alla mail-konton, 3 Gmail, 3 Hotmail, + 6 POP/vanlig konton på Windows Live Mail, inga problem, men Apple är.. för synkronisering!

jyrki

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej Knarrevik, hur synkar du kontakterna & kalendern med iPhone & Windows Live Mail?

Jag kör också alla mail-konton, 3 Gmail, 3 Hotmail, + 6 POP/vanlig konton på Windows Live Mail, inga problem, men Apple är.. för synkronisering!

jyrki

Använd inte POP3 utan IMAP-server:

mail.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej
Har precis köpt en Iphone 4 och vet inte mycket om den.
Hur konfigurerade du Live Mail för att få över dina epostadresser till Iphone ?

Lägg alla e-postkontakter tillsammans med telefonkontakterna!

PS! Lägg till adresser också, de kan vara bra att ha vid navigering.

F

F.d. 25023

Guest

Frågan kvarstår:

- hur får man kontakterna (inkluderande telnr, mail-adresser, vanliga adresser osv allt) från Windows mail till iPhone? Att exportera och importera .CSV till Outlook först går inte, .CSV funkar inte bra..

- samma sak för kalendern

- iCloud vägrar jobba med Outlook 2003 (vill att jag köper 2007 eller senare... Alltså jag kan inte ens ställa in bildström mellan apple-apparaterna och min PC?? Har jag rätt? (det är i varje fall svaret jag får från iCloud-panelen på PC.)

-Det verkar som iTunes synkronisering inte fungerar mellan Outlook 2003 och iPhone heller. Jag tömde allt från Outlook på båda och ville sedan synka ihop, dvs fylla de från iPhone, men det verkar inte gå. Behövs kanske Outlook 2007?

Nu har det gått 4 timmar på webben och jag hittar inga svar.

jyrki​

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Efter lite Googling så ser det ut som om Thunderbird skulle kunna lösa dina problem.
Personligen avänder jag Thunderbird enbart som emailprogram. Supersmidig emigrering från Outlook Express, Thunderbird flyttar över alla meddelanden, undermappar till inkorgen, kontakter etc etc.

Nu ligger jag utanför Microsofts program som dom rätt som det är får för sig att göra om så dom inte längre är kompatibla (ens med sig själva). Jag kan flytta till vilket OS som helst och ta med mig meddelanden, kontakter etc.

Peter :)

Toppen