• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bli av med Conduit?

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Jag har fått in search.conduit.com
Och jag blir jädrar i mej INTE av med den.
Avast finns!
Spybot och Malware är körda, men hittar inget!

Använder Firefox, och har enligt deras hjälp:
Tagit bort cookies och Blockerat denna sajt, men ändå registeras jag som att jag går in på denna sajt varje gång jag startar Firefox

Inställningen om blockeringen finns ju kvar, men ändå.......

Vad göra???

Kåre:confused:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bli av med Conduit?

Jag fick in "Babylon search" i min dator för ett tag sedan och jag fick inte bort den förrän jag fabriksåterställde datorn. Jag försökte på alla upptänkliga sätt att ta bort eländet men den dök alltid upp igen efter ett tag!

Jag hoppas att din variant är lättare att få bort! Jag förstår inte varför dessa "firmor" envisas med att lägga till skräp i datorn som man inte efterfrågar! Det är ju inga direkt ljusskygga småföretag som sysslar med detta men affärsmoralen är mycket låg numera inom vissa affärskretsar på nätet, tyvärr!

Finns det inget program som varnar för tillägg av dessa extraprogram vid till synes oskyldiga nerladdningar på nätet? Det är ju så lätt att missa att "klicka ur" hakar och kryss i väl dolda rutor när man hämtar något från nätet. Varje gång jag laddar ner något numera så lusläser jag erbjudandet väldigt noga för att slippa eländet!

Hoppas du lyckas bli av med ditt elände utan att tvingas till fabriksåterställning av datorn!

Jappe

Senast ändrad:

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025
Sv: Bli av med Conduit?

Ja du Jappe, vi "bäst före" generationen har det inte lätt i denna datoriserade värld.
Har försökt det mesta ett par dagar nu, men nu rann sinnet över och jag raderade Firefox med alla inställningar och tillbehör. Har precis fått igång den och ser inga spår (ÄNNU) av Conduiten.

Men nu återstår en jädra massa att lägga tillbaka i Firefoxen.

Att man blivit så beroende av apparaten, tänk om den bara kunde fungera!

Ha en trevlig kväll
Kåre

Toppen