• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blaupunkt TravelPilot DX-V

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Hej, i husbilen vi köpte 2007, sitter en Blaupunkt TravelPilot DX-X och till den finns CD-romskivor med i stort sett hela Europas kartor. Dessa kartor är från 2004 - 2005, jag har varit inne och tittat på marknaden och nya uppdateringar av dessa skivor skulle kosta en bra bit över 10 000 kronor. Fick förslaget att byta hela boxen till en nyare och då skulle en sådan tillsammans med uppdatering stanna runt 10 000 kronor.

Nu undrar jag om någon annan har denna typ av GPS och om ni i så fall funnit på någon annan lösning. Det känns lite dyrt och när vi även har en nyuppdaterad GPS Mio 269+ så blir det att vi har båda uppkopplade för att inte missa nya vägar m.m.

Kjell Thornbratt
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Blaupunkt TravelPilot DX-V

Hmm:swoon: På laglig väg är nog enda alternativet att köpa en uppdatering.:wink:

Gurra
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Blaupunkt TravelPilot DX-V

Hej Kjell. Har själv en sådan uppdaterade den förra året. Ny skiva för europa och norden kostade då ca. 1700kr på meca. Mvh. Olle.
 
Toppen