• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

blä för Bengt i Örkelljunga

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55557

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Riktigt dåligt att gå ut här innan Bengt i örkelljunga har fått chansen att rätta till eventuella fel.
Vi har BARA gott att säga om Bengt i Örkelljunga,har köpt husbil där och dom har rättat till dom fel vi haft utan något som helst problem.
Så Blä för den som startade tråden!!

Hälsningar Svenne o Bibban
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Urlöjlig rubrik på ditt inlägg!
Jag undrar hur seriös du är själv! Om man förmodar att ngt är fel tar man naturligtvis kontakt med företaget inom garantitiden. Att komma efter garantitiden är ju ju dömt att misslyckas. För övrigt får man alltid minst tre mån garanti hos B i Ö såvitt man inte köpt ett vrak som skall åtgärdas av köparen. Priset blir också därefter. Jag har köpt ett antal husbilar under årens lopp och har aldrig träffat på ett mer seriöst företag än B i Ö som gör allt för att kunden skall vara belåten. Jag är inte speciellt religös, men behandla din nästa som du vill själv vill bli behandlad.
Jag vill ta tillfället i akt att förutom B i Ö berömma även PR husbilar i Sollebrunn, däremot akall ni akta er för Mobilen i Borås AB, dessa anser jag vara ett blufföretag
 

Greger66

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Enköping
HBK-Nr
10921
Medlemskap
2027
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Kan tyvärr inte annat än skratta åt denna tråd, ursprungligen var det en person som kände sig lurad av ett företag, OBS hans egen uppfattning !!, sen har många ställt sig på respektive sida och hejat på, och droppen är väl när ett inlägg lovordar denna handlare och total dissar en annan, snacka om att trampa på egen tå!!!. Jag trodde att vi i detta forum skulle informera om våra upplevelser och sen får var och en skapa sig en uppfattning själva, och förmodligen kommer väl dom flesta att framöver säkerställa vissa grundläggande saker vid husbilsköp, och en dylik info som vi fått i denna tråd, är väl bara att lägga till dom alla saker man bör tänka på vid inköp av begagnade fordon, jag fattar inte varför man behöver ta parti, det är väl bara att förhålla sig till den info man fått ta del av.

Med vänlig hälsning, Greger
 

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

En liten sak i det hela ... Är fuktmätaren kalibrerad som de använde? Används de i jobb så skall kalibreras varje år samt att det skall finnas intyg att de är godkända .. bara en tanke .. att ta upp med säljaren ....
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Kan tyvärr inte annat än skratta åt denna tråd, ursprungligen var det en person som kände sig lurad av ett företag, OBS hans egen uppfattning !!, sen har många ställt sig på respektive sida och hejat på, och droppen är väl när ett inlägg lovordar denna handlare och total dissar en annan, snacka om att trampa på egen tå!!!. Jag trodde att vi i detta forum skulle informera om våra upplevelser och sen får var och en skapa sig en uppfattning själva, och förmodligen kommer väl dom flesta att framöver säkerställa vissa grundläggande saker vid husbilsköp, och en dylik info som vi fått i denna tråd, är väl bara att lägga till dom alla saker man bör tänka på vid inköp av begagnade fordon, jag fattar inte varför man behöver ta parti, det är väl bara att förhålla sig till den info man fått ta del av.

Med vänlig hälsning, Greger

Hej Greger.

Jag förstår faktiskt inte humorn i detta. Wictor har en skada som kan innebära en betydande ekonomisk förlust. BiÖ har fått en massa skit. Vi är några HBK-kompisar som varit i luven på varandra. Det kommer förhoppningsvis något gott ur detta, men jag tycker faktiskt inte det vare sig är särskilt roligt eller lättsinnigt, men kanske nödvändigt. Att inte ta parti, att alltid vara neutral, är att göra det väl lätt för sig.

:-/<rister
 

Greger66

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Enköping
HBK-Nr
10921
Medlemskap
2027
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Hej
Jag vill på inga sätt förlöjliga trådskaparen, jag förstår alla dagar i månaden att få lov att renovera en husbil är inte det man tänkt använda dina sparpengar till. Så om du uppfattade mitt svar wictor på det sättet så får jag be om ursäkt, det jag menade med att jag bara kan skratta åt tråden, är utvecklingen där alla på något sätt måste välja sida, antingen är det något fel på trådskaparen eller så dissar man företaget, jag själv tar gärna emot denna typ av info, och använder den nästa gång jag ska handla något. Sen gillar jag inte när man försöker vrida och vända på ett inlägg bara för att visa sig duktig eller bara provocera fram osämja, det är min åsikt, ni andra har säkert era egna.

Mvh Greger
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

...Sen gillar jag inte när man försöker vrida och vända på ett inlägg bara för att visa sig duktig eller bara provocera fram osämja, ...

Mvh Greger

Hej igen Greger. Tror faktisk inte att någon egentligen har den avsikten, även om det ibland blir resultatet
 
F

F.d. 53194

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

För er som är intresserade hur det gått ,kan jag säga att BiÖ tar det ruttna eftersom det fanns en markering på fukttestet så fanns skadan innan jag köpte bilen.Hade också lite hjälp av konsumentköplagen. Men de andra fuktskadorna får jag stå för själv. Så jag är halvnöjd. Sen har jag en liten undran. Varför är jag inte fri att tycka vad jag vill om ett företag? När vi köpte bilen så fixades inte felen som vi blev lovade utan vi fick bara en massa konstiga svar och fick köra fram och tillbaka en massa gånger. under denna resas gång så har jag hört många som inte har så bra erfarenheter av BiÖ. En vän till mig köpte en ny husbil för ett år sedan, den är fortfarande inte fixad.Gör detta oss till sämre människor? Så istället för att kritisera en person som tycker olika om tex ett företag så kan ni antingen stötta eller strunta i att skriva något.Så till alla er som inte haft problem med er husbil så kan jag bara gratulera och hoppas att ni slipper för det är inte kul att komma hem från jobb och möta en ledsen fru som berättar att husbilen är rutten. Jag kommer säkert få skit för detta också men det bryr jag mig inte om, för nu kommer jag inte att skriva mer om detta.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Om du hade väntat med att skriva om fallet, och dessutom med den rubrik du använde, tills du talat med BiÖ och fått deras ställningstagande hade det säkert inte blivit så många reaktioner.
Skönt i alla fall att de fixar till den ruttna delen.
För övrigt tror jag att BiÖ också fått sympati från många (inkl mig) för att de blivit uthängda innan de fått möjlighet att ta tag i fallet.
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

På samma sätt som att man inte ska gå och handla mat när man är hungrig ska man inte heller skriva saker när man är irriterad och uttrycker sig på ett felaktigt sätt som gör att många misstolkar det hela.
Hade du varit mer specifik i att du hade haft flera problem med BIÖ o vad problemen varit o vad de inte åtgärdat så hade du säkert fått mer förståelse.
Du undrar varför folk blir så upprörda och det är ganska enkelt att förklara, det hela handlar om att man på nätet kan vara väldigt anonym på nätet. Det är väldigt svårt för ett företag att skydda sig mot falska skriverier, det kan ju helt enkelt vara så att istället för att det är en arg kund som skriver en massa skit om ett företag så kan det lika gärna vara en konkurrent som vill prata skit om företaget. Därför tycker jag det är viktigt att vara konstruktiv i sin kritik och inte bara vräka ur sig allt man kommer på.
Bra i alla fall att det löste sig med den ena delen av bilen.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Nu kan jag inte hålla mig längre. Jag har följt denna tråd och försökt att inte ta parti för någon i inläggen, men nu kan jag inte låta bli att reagera. Det är för mig uppenbart att det bland vissa skribenter är OK att recensera andras inlägg hela tiden, men inte OK för skribenter att recensera husbilshandlare. Man kan tycka vad man vill om att trådskaparen varit otaktisk i sitt inlägg, men betänkt att man som konsument ofta är i ett stort underläge gentemot företagen. Ett husbilsköp kan vara ett av de största affärer man gör i livet, men för ett husbilsförsäljare är det bara en dag på jobbet. Jag finner det viktigare att värna om medlemmarna i HBK än att försöka stötta en husbilsförsäljare; de klarar nog sig utan vår hjälp.

Johan K,
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Jag tycker att det är bra om alla kan skriva om sina erfarenheter om olika försäljare (behöver ju inte bara vara husbilar). Det tråkiga är att de inte har en chans att få svara på kritiken de får (med undantag för företagare som är medlemmar här privat, som visats i annat inlägg ikväll).

Det finns en företagsdel där företag, mot att de erbjuder rabatt, kan skriva om vad de vill. För konsumentupplysning (som jag ser detta som) är det ingen bra idé, "jo du får svara - men bara om du ger oss rabatt..." så vi får hitta på något annat.

Då de flesta gärna vill ha så objektiva bedömningar av företag som vi vill köpa en kapitalvara av som möjligt, så föreslår jag att vi skapar en egen forumdel för ris och ros gällande företag. Där företag som får sina fiskar varma (eller får beröm) har rätt att, i eget namn, gå i svaromål. Inlägg här visas i med alla markiseninlägg mm på förstasidan, de skall inte gömmas i en egen ruta.

I mitt tycke skall företagen inte få skapa inlägg, bara svara på befintliga inlägg där deras varumärke förekommer. Detta för att hindra reklam. Och det är självklart frivilligt för dem att delta.

Det skulle åstadkomma flera saker.
1. Klagande kunder kan få snabb respons, tack vare genomslagkraften här. Och missförstånd kan klaras upp.
2. Oseriösa påhopp har mindre chans att greppa tag, då korrigering snabbt kan ske från motparten.
3. Vi får, med tiden, en hyffsat objektiv bild av vilka firmor vi bör anlita och undvika.

Jag använder mig mycket av Prisjakt och de betyg produkter och företag får.
Det ger ett bra intryck när ett företag som fått en dålig recension (bland flera bra) kan svara på det och beskriva ärendet från deras håll.

//Stefan
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Angående "uthängning" av handlare...

Det finns inget som hindrar ett företag att bemöta kritik redan nu. Antingen registrera man sig under eget namn och går i svaromål som företagare eller kontaktar man klubben via "kontakta oss".

I något fall har jag som webadm kontaktat företaget för att höra deras version och informerat dem om att vi kan lägga in deras synpunkter, men man valde att inte gå i polemik.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Tycker det är bra att wictor skriver om sina problem, finns faktiskt en del här som lagt det mesta av sina besparingar på en husbil och kanske får svårt att bara öppna börsen och betala och se glad ut om bilen inte är i det skick den borde vara när man köper den av en firma. det förutsätter man väl att bilen är genomgången och åtgärdad om man inte köper den i befintligt skick (renoveringsskick).


Heder till dig Wictor

Pelle
 
Senast ändrad:

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Man kan ju tycka ett en husbil med de problemen inte borde varit till salu någonstans. För de flesta är en husbil en stor ekonomisk sak även om den är begagnad. Jag har svårt o förstån de som vill lägga skulden på köparen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen