• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Biltemas stödben..

johnny.w

HBK Medlem
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
4532
Medlemskap
2025
Sv: Biltemas stödben..

Hej
Har liknande stödben på min Ford fungerar toppen enkla att höja o sänka (använder en stor skruvmejsel till mina) / johnny

johnny.w

HBK Medlem
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
4532
Medlemskap
2025

Har en gammal bil :) men det ser ut som de har satt på ett stag på förlängningen

Bilagor

• stödben.JPG
    stödben.JPG
    4,9 MB · Visningar: 94
  • stödben 1.JPG
    stödben 1.JPG
    1,1 MB · Visningar: 84
F

F.d. 29364

Guest

Hej !
Det är bättre att du köper två stycken saxdomkrafter och använder som stödben.Sedan anväder man en batteriskruvdragare och justerar dom med.
Smidigt och enkelt !

F

F.d. 50069

Guest

Jag har även använt bilens orginaldomkraft samt en saxdomkraft!
Nu har vi stödben bak som vi knappt inte använder

Kalle & Eini

HBK Medlem
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027

jag har en Carthago och från fabriksmonterade stödben, helt värdelösa eftersom se har en liten kuggrad på ena sidan av benen och de fungerade första året sedan var både kuggen och det lilla hjulet utslitet.
Så vi har kört utan stödben sedan dess men kommer nog att skaffa en enklare typ.

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Har liknande stödben, funkar utmärkt och är enkla att fästa var som helst på lämplig plats i chassit. Väldigt skönt att slippa böka med gamla saxdomkrafter som är tunga och är vingliga i sidled.

F

F.d. 29908

Guest

Finns väl en idé att ha fast monterade, vad händer om man som jag som är glömsk som rackarn och kör i väg med en domkraft under bilen. Dom stödben som sitter på vår bil, åker upp några centimeter om man av misstag skulle få för sig att köra med dom nere... sen att man inte ska göra det.. vice versa är en helt annan sak... :)

Toppen