Problemet med ducato är framvagnen vilket medför att original damasken har en midja.
Det är casterstaget som vid nedfjädring kan komma i kontakt med damamasken så att den går sönder sitter en bult där som håller den till tvärstaget som gör att det inte fungerar.
Jag har samma problem lösningen jag gjort är att köpa nya jag beställde från skruvat, glöm i så fall inte packboxarna till växellådan.
Hejsan, damasken med midja för att inte gå mot och bli nött gäller gen.ett -82 till-94 Ducato, den här som frågan gäller, gen.två -95 till -03 är inte alls samma delar och framvagn i.
-----------------------------------------------------------------------------------
(Ps. Tillägg långt efter..... Läste/tänkte fel på bilens årgång

av någon anledning, sorry, så cosmos inlägg om damasker till just gen.1, som ju den bilen tillhör stämmer.
Och de skall se ut som de här.... Till vänster i bilden.
Samt man måste platta till låset på stora bandet så det går fritt inne i styrspindeln.
Och yttre drivknuten sitter med en snäppring och går att få bort från drivaxeln....... Akta bara inre drivknuten om allt görs med drivaxlarna kvar i bilen. Om man drar för mycket i den så kan den hoppa itur inne i damasken. När allt är nästen sönderplockat så kan man fundera på om lite mer arbete för att byta packboxarna inne vid växellådan inte kan vara värt besväret också för det är lika mycket jobb om man bara skall komma åt dem.
Här syns drivaxeln med drivknuten borta och vid splinesen, nedanför fingret syns den lilla snäppringen som håller drivknuten på plats.
Det är också viktigt att damasken kan andas så det inte blir över eller undertryck i den, så vita plastringen som inte riktigt går ihop där lilla änden av damasken skall sitta gör att den andas liiite.
Som rätt viktig avslutning så får man inte dit det stora spännbandet om man skulle försöka med limmade damasker för det sitter lite inne i styrspindeln så drivknuten måste ut ur styrspindeln en bit, och då måste man lossa centrummuttern.

Ja bandet sitter dold där inne....... och det är därför låset (som syns lite uppe till höger) måste plattas till dessutom.
M.v.h. JANKRO.