• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilstereo med gps

F

F.d. 30307

Guest
Hej, då jag ska byta ut bilstereon i husbilen funderar jag på att införskaffa en med inbyggd GPS.
Har hittat bla denna

ICE-Shop.se

Men då jag e helt lost vad de gäller gps o navigations program så undrar jag om nån känner till o har erfarenhet av KUDOS som medföljer

Tuula & Bertil

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
14546
Medlemskap
2025
Sv: Bilstereo med gps

Följer detta, har också en inbyggd gps i radion, min är Garmin. Vet inte hur jag ska göra när jag för in stallplatserna i den. Känner mig verkligen novis. Jag tar också tacksamt hjälp från er som vet bättre än jag. :yes:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Detta är mina personliga synpunkter.

Dessa "Kina allt-i-ett-paket" brukar inte vara bra på någonting, har provat själv :(

- Dålig GPS-mottagning
- Långsam/trög, klen processor
- Inga uppdateringar
- Strulande minneskorthantering
- Strulande USB-hantering
- Dålig skärm vid dagsljus
- Dålig, eller ingen support
m.m, m.m.

Har ingen erfarenhet av Kudos.
Tips, Googla (på engelska) om Xtrons, kommer upp en hel del matnyttigt.

Jag skulle satsa på en märkes-stereo, samt en mindre surfplatta+app. för navi. eller en ren navigator.

F

F.d. 50609

Guest

Jag köpte en "allt i ett" stereo till vår Camaro av LÃ¥gpris bästa kvalitet Bil DVD, Bilnavigator GPS, Bilstereo, Backkamera, Back sensor till din bilar (den bilen är nu såld) fungerade väl ganska bra tyckte jag , ganska enkelt att byta kartprogram/kartor, fungerade väl till att köra DVD/radio/cd på men ljudkvaliteten lämnade en hel del att önska men våran stereo var en billig bland dom billiga.
Den leverantören du nämner har jag köpt projektor av ICE-Shop.se
den affären gick smidigt och produkten har fungerat väl i ca ett år nu i dagligt användande (används som tv=en jäkla massa timmar).

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jättesmidigt att kunna kombinera många funktioner i en och spara utrymme. Dock så vill jag gärna ha Gps:n för sig så jag kan ta den till datorn och sitta och planera.

Det gör jag oftast före jag reser, hemma i vardagsrummet. Det är lite svårt om den sitter fast.:)

Magnus o Irene

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1659
Medlemskap
2025

Avråder. Har bilstereo med inbyggd GPS men använder inte GPS-funktionen.
Eftersom skärmen har begränsad möjlighet att vinklas i sidled är den näst intill oläsbar i dagsljus. Köpte en separat GPS som jag monterat till vänster om ratten. Fungerar ua.
Den du föreslår har kanske bättre justeringsmöjlighet men om den är placerad mitt i bilen är det svårt att se utan att luta sig åt höger.

janne skåne

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
17152
Medlemskap
2025

När du får fram ställplatser så tryck på denna så böjar gps en söka körväg till dig men är den så gammal som min så är det inte säkert att ställplatser finns,
Vi har kört i Tyskland o Holland nu i december och 8 av 10 var exakt rätt men vi har en som inte har blivit uppdaterad sedan 2009 .

:mcride:

Toppen