• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bilprovningen

• Startad av Startad av F.d. 24284
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 24284

Guest
Köpte bil i slutet av maj. Bilen besiktigades i samband med köp av Svensk Bilprovning utan anmärkning.
Den har slutsiffra 9. NU kräver Bilprovningen besiktning igen inom perioden sep-jan09 annars körförbud feb09. har visserligen fått en tid 1 sep. men det innebär att jag inte kan ge mig iväg söderut som jag tänkt mig i augusti.
Visserligen kommer de att ha besiktning i Alicante och Algeciras i höst, men då tar de 100€ för personbil upp till 2,8 ton. Kan bara gissa vad de tar för husbil då om de överhuvudtaget kan ta in den i de hyrda lokalerna.
Tycker nog det är lite fyrkantigt av svensk Bilprovning. det handlar ju bara om 3 månader:(

Sv: Bilprovningen

Hej.Kolla med vägverket.De har något de kallar för respit.
"
Respittid
Ett avställt fordon med körförbud (pga. utebliven kontrollbesiktning) som ställs på kan i vissa fall få en respittid. Det innebär att fordonet kan köras i tre veckor från påställningsdagen innan det blir körförbud. Följande villkor måste vara uppfyllda:

Fordonet
  • är en personbil, lätt lastbil eller lätt buss,
  • har körförbud på grund av att inställelseterminen passerats,
  • har varit avställt före den mittersta månaden i inställelseterminen,
  • är godkänt vid besiktning under den föregående terminen eller senare. "

Tillbaka
Toppen