• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billigare samtal ger dyrare data

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Telias vd Lars Nyberg ser en höjning av priserna på datatrafik som ett sätt att kompensera för minskade intäkter för samtal.

Det är i en intervju med nyhetsbyrån TT som Telia vd Lars Nyberg förklarar hur man tänker sig att intäkterna från kunderna ska kunna ligga kvar på samma nivå trots att man räknar med pressade priser på samtal. Intervjun har gjorts i samband med att bolaget idag presenterade sin kvartalsrapport för årets andra kvartal. Resultatet blev en vinst på 5349 miljoner kronor före skatt, under andra kvartalet förra året gjorde man en vinst på 5864 miljoner kronor

Enligt Nyberg står datatrafik idag 90 procent av den totala mobiltrafiken i operatörens nät. Nyberg förutspår att samtal kommer att bli "mycket billigare" och att man då måste kompensera det genom att öka intäkterna från datatrafik.

– Säg att du betalar 300 kronor i månaden till oss så är vår målsättning att du ska fortsätta att betala 300, men fördelningen mellan röst och data kommer att ändras. Röst kommer att bli billigare och data lite dyrare, säger Nyberg till TT.

F

F.d. 29925

Guest
Sv: Billigare samtal ger dyrare data

Visst vi kan ju starta en insamling för det går tydligen väldigt dåligt för Telia Sonera, en vinst för andra kvartalet på "bara 9 miljarder".
Länge sedan jag kapade ledningen till "telias nät".:D

(9 miljarder i vinst per kvartal 2 2012 innebär en kvartalsvinst på 900 kr. per medborgare om landets befolkning är 10 miljoner.)

Senast redigerad av en moderator:
K

Kjellz

Guest

Hej HBK!
Bara för att....
Som i alla hushåll och företag kanske även Telia Sonera borde se över sin kostnadsmassa. Misstänker att höjer TS priset för data kommer det att straffa sig. Fd staliga Telia är ju heller inte direkt känt för att vara billigast vad beträffar det man kalla OverHead kostnader. En insamling till TS, nja bättre då i såfall om alla i HBK skänker en slant till HBK.

///Kz

T

Teddi

Guest

det första statliga monopolet som fått konkurrens:p har också kapat ledning,,

varför inte 3,,hemnummer på mobilen,,gratis mobiler vartannat år,,styvt halva månadskostnaden,,ock ett extra fritt bredband på två år,,
vi har allt på 3,,

elbolagens kartell är nästa stora utmaning,,de e sköj de här:D:D

fri surf på telefonerna för 49 spänn i månaden,, i både sverige ock danmark,,

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det finns fortfarande kunder som väljer kontantkort hos Telia trots att de har sämst villkor. Vanans makt är stor!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Telia har bäst täckning endast i Norrland enl. Mobil.
Jag själv hade täckning med Tre från Riksgränsen ända hem till Lysekil med undantag för några sträckor längs E10 Kiruna-Luleå.

bild-719051.JPG

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Där jag bor fungerar bara Telenor bra!

Jappe

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

I värmländska (o-)bygder finns ingen reell konkurrens eftersom enda operatör med täckning är telia och endast telia. :(

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Där jag bor fungerar bara Telenor bra!
Jappe

Problemet med Telenors och Telias kontantkort är den ringa mängden data (0,5-1 GB) med dålig hastighet (1 Mbit/s). Det räcker inte för samtal över Internet!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Universal bruker Telenor sitt nett og med Mobil-18 + Mobilsurf gir ubegrenset data med akseptabel hastighet. La gå det er ikke kontantkort, men abonnement uten bindingstid. Reiser en ut av Sverige for en periode så kan en stoppe Mobilsurf for mesteparten av perioden.

Toppen