• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billigare drönare

Kung-rane

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
5058
Medlemskap
2024
Finns det någon som provat någon drönare för 5000:-? Vet att ni har provat era dyra som ni gärna skriver om, så dom är vi klara med.
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Hej, hade en AEE Toruk AP10 för 2 år sedan, kostar ca 4000kr idag. Kan inte rekomendera den för dålig batteritid, och den låste sig ibland och stod och hovrade tills batteriet tog slut. Sen stack den iväg bara rätt ut i havet en dag och ligger förmodligen på botten i bottenviken. Där kan den ligga den fan, och sen köpte jag en bra maskin, Mavic Pro.
Mvh
Matti
 

Kung-rane

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
5058
Medlemskap
2024
Mavic pro skulle jag också vilja ha men började med den billigare modellen bara för att kolla om intresset finns.
Mavic pro ligger lite högt som instegs drönare
Mavic pro skulle jag också vilja ha men började med den billigare modellen bara för att kolla om intresset finns.
Mavic pro ligger lite högt som instegs drönare
Var så jag tänkte kul å se fler kommentarer, Tack för ditt svar.
 
F

F.d. 54902

Guest
Köp begagnad Mavic Pro, går att hitta till detta pris. Bra drönare,lätt att styra,bra kvalitet på bilder och själva drönare. Bra som instegs drönare och för den som vill ha lite mer. Du sparar en del pengar med att köpa en enkel drönare, sedan sälja den och köpa en riktig. Finns inställningar för nybörjare i den.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Jag har en Parrot Bebop 2 (har även ettan men den har sämre batteritid, dock billigare).
Styrs enkelt med telefon eller padda (wi-fi) om man inte vill lägga till 2000:- för deras fjärr (som egentligen är en räckviddsförlängare).
Har byggt en egen räckviddsförlängare som jag kopplar upp paddan mot och under bra förhållanden kan man flyga över 1km bort...
14Mpix kamera och full Hd.
 
R

RobbeS

Guest
När det gäller drönare så får man vad man betalar för. Som instegsmodell funkar en drönare för ca 5000 kronor men undvik Kinamodellerna. En del är bra men många är bara skräp. Det du får med en dyrare drönare typ DJI Mavic pro är en bra kamera, lätt och stabil att flyga och minimal risk att tappa den. DJI har ju också billigare modeller typ Mavic mini för ca 4500 kr som jag skulle satsa på.
 

Valkyrie

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
20659
Medlemskap
2024
När det gäller drönare så får man vad man betalar för. Som instegsmodell funkar en drönare för ca 5000 kronor men undvik Kinamodellerna. En del är bra men många är bara skräp. Det du får med en dyrare drönare typ DJI Mavic pro är en bra kamera, lätt och stabil att flyga och minimal risk att tappa den. DJI har ju också billigare modeller typ Mavic mini för ca 4500 kr som jag skulle satsa på.

Bara som en upplysning, DJI kommer från Kina.
 
R

RobbeS

Guest
Jag var lite otydlig. Menade att man ska undvika Kinadrönare som säljs på typ Wish och liknande sajter. DJI är ett stort välrenomerat märke som idag har utvecklingscenter både i Europa och USA. Såg på en youtubevideo att Mavic PRO visst ska vara utvecklad i USA.
 
Toppen