• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Billiga sommardäck.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025
Nu sitter dom nya däcken på, Nokia Cargo 205 75 16. betalade 1024 st för dom.
Min gummiverkstad i Stäket som monterade dom säger att han kan inte köpa däcken för det priset, och han är ändå representant för Nokia.

Leverans till dörren 6 dagar och fraktfritt.

Jägarn :D:D:D

F

F.d. 28710

Guest
Sv: Billiga sommardäck.

Säger samma på min bilverkstad i säffle betalar jag ibland mer i in-pris än tex däckonline säljer dom i ut-pris men till skilnad från många andra däckverkstäder monterar jag gärna

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ämnet har varit uppe förr.... Hur många mellanhänder skall få en del av kakan på svenska fälg och däckspriser. Det verkar ju inte vara däckgsgubben :).
Jag har i det närmaste slutat att kolla här hemma vid köp, för det slutar oftast med att man blir sur på "bra" kostnadsförslag.
Mitt senaste köp av däck med fälgar, pålagda, balanserade och klart blev rekord.
Normalpris i Sverige 19.500:-
Ett jättebra bud i Sverige 15.400:-
Köpte från en firma i England i stället.....7.000:- plus fyra gånger 120:- i frakt. Det blir 7.480:-. Det räcker nästan till tre av fälgarna i en svensk butik :confused:.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

gorana

FD HBK Medlem
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023

Nu sitter dom nya däcken på, Nokia Cargo 205 75 16. betalade 1024 st för dom.
Min gummiverkstad i Stäket som monterade dom säger att han kan inte köpa däcken för det priset, och han är ändå representant för Nokia.

Leverans till dörren 6 dagar och fraktfritt.

Jägarn :D:D:D

Man kanske ej bara ska titta på priset utan även jämför slitaget och ljudnivån med andra tex. Michelin

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Nokia cargo har genomgående fått bra omdömen i Pro Mobil. Därför valde jag sådana är säkert bättre an mina 16 år gamla Michelin XCA.

Jägarn :p:

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Nokia cargo har genomgående fått bra omdömen i Pro Mobil. Därför valde jag sådana är säkert bättre an mina 16 år gamla Michelin XCA.

Jägarn :p:

Jag köpte Nokia Cargo från däck.... 1028 kr/st våren -11 har körd 1200 mil är hel nöjt...dom är tystare en Michelin camber på min bil.

PudelRäser

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4321
Medlemskap
2025

Jag köpte nua Pirelli Chrono Camper 1500 kr styck (däckonline)
Köpte 2 till framaxeln.. Däckena bak på dubbelaxeln var 50% mindre slitna än framdäcken , så dom behåller jag denna säsong

Toppen