• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

billarm

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
hej har nu fått ett cargard larm monterat hos bilradiocentrum i stenungsund, vilken bra service o trevligt bemötande kan värkligen rekomendera dom .det blinkar blått och ses på långt håll jag tror verkligen att det avskräker, men man vet aldrig mvh håkan
:wideeyed:
 
F

F.d. 24333

Guest
Sv: billarm

Hej,

Hur har de satt in larmet? Brytare etc?

Jag monterade själv ett T70 i vår bil under söndagen. Satte in en brytare på bakdörren. Klurar på om jag skall sätta in brytare på stora fönstret och i packluckan också.

/Erik
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: billarm

Vi har också CarGard med fullständigt skalskydd och en inre rörelsedetektor.
För att ytterligare säkra bodelsdörren så har jag kompletterat med ett enkelt dörrminilarm "Twins Guard" från Claes Ohlson för 79 kr. Detta dörrlarm slår vi på manuellt och det ger ifrån sig en signal på 110 db när dörren öppnas. Det ljudet lär vi säkert vakna av. Bifogar några bilder på dörrlarmet.
V-backen :wink:
 

Bilagor

  • IMG_0150_0049.jpg
    IMG_0150_0049.jpg
    2 MB · Visningar: 8
  • IMG_0151_0050.jpg
    IMG_0151_0050.jpg
    2,3 MB · Visningar: 5
Senast ändrad:

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: billarm

hej jag tror dom går på orginal dörrkontakt, jag förberädde och drog kabel till bodels dörren o skall sedan dra till lastluckorna, det var en bra ide att sätta extra larm inne, jag såg en som har dom lösa larmen monterat i sidorutan fram det brukar vara där som dom går in , jag tror att ser dom att det blinkar ett larm, så tar dom nog nästa bil istället,,
när tjörnbron rasade hadde jag en bil på varje sida om färjläget, det var inbrott nästan varje dag hadde en dåld strumbrytare för att starta sedan satte jag en lysdiord som blinkade, då fick jag ha bilen ifred mvh håkan
:yes:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: billarm

Du som har del integrerad hus bil har väl då även original innerbelysning vid backspegeln eller ?

Blev även den inkopplad så att innerbelysningen tänds när du larmar av bilen ?

Samma sak så finns ju även funktionen att du låster upp dörrarna när du larmar av och låser när du larmar .
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: billarm

inner belysningen tänds när man larmar av(.centrallås ) men sätter du nyckeln i dörren o skall uppna så funkar ej centrallås larmet går så om man bryter låset går larmet
det hörs ganska bra extra signal i motorrumet o brytare under huv. mvh håkan
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: billarm

Det var en annorlund inkoppling för att har du original centrallås så skall det ju fungera med nyckel även om du har monterat ett larm för om du nu skulle parkera och inte larma bilen så menar du att centrallåset inte fungerar ?

På dom jag monterat larm på samt C-låsstyrning så för man ju gå på respektive kabel till låset och inte klippa av .

Så här gjorde jag på min A4:a se kopplingsschemat och på den går både C-låset med nyckel och med fjärren .
 

Bilagor

  • 820X-(M)G-Audi-A4-97.pdf
    298,4 KB · Visningar: 51

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: billarm

jag skrev luddigt .jag har fjärr lås i bilen orginal så jag menar att om man skulle få upp låset med extra nyckel utan fjärr så går larmet.så man måste även komma ihåg att larma av när man går ut ur bilen på morgon mvh håkan
 
Senast ändrad:
Toppen