• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billarm DEFA DVS90

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Jag har blivit rekommenderad DEFA Billarm DVS90, när jag nu tänker larma "pärlan" inför vårens/sommarens äventyr. Det vore kul att höra om några av er har erfarenhet av just det larmet. Passar det till husbil, med många fönster, dörrar och luckor? Är det enkelt och driftsäkert?
Så här lyder deras "skryt" på en av hemsidorna jag hittat om larmet:

Universalt billarm från DEFA! Passar till alla bilar, med eller utan fjärrkontroller, analog eller CAN-BUS-anslutning.
DVS90 är ett av marknadens mest flexibla larm med en display med blått ljus, inbyggd nödbrytare och glaskrossdetektor. Dessutom har larmet möjlighet att utföra funktioner som man oftast ser i exklusivare bilar, som t.ex. "follow me home"-ljus.

Pris exkl montering lite drygt 2000 kr.

Vad är bäst trådlöst eller vanligt konventionellt med dragna kablar?

Jag har även noterat HBK´s medlemserbjudande. Går det att jämföra deras larm med DEFA DVS90? Monteringen i Skåne verkar ju rätt billig på HBK-larmet, men då tillkommer förstås resa tor på ca 300 mil!!!! Kanske någon i Norrbottens kustland kan montera ett sådant larm (om det är att föredra jmf DEFA)?
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Billarm DEFA DVS90

:) Hei.
Jeg har den samme alarmen i min La Strada Regent, koblet via CAN-BUS.

Etter et års bruk er jeg godt fornøyd, :)ingen innbrudd.

Jeg fikk justert ned følsomheten til glassknusesensoren etter et par kraftige
hagglebyer som løste ut alarmen, siden har den hver stille.

Greit å ha verkstedet som monterer i nærmiljøet om det skal skje noe feil.

Beste hilsen Atle.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Billarm DEFA DVS90

Kolla så det är ett larm utan fjärrkontroller och att du styr larmet med originalkontrollerna .

En annan smidig sak är om dom kan montera in en ställmotor till bodelsdörren så man även öpnnar den med larmet .
 
Toppen