• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilen uppvägd och klar

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Bilen uppvägd och klar

Har du 15" hjul är det alltid ett Light chassi.
För övrigt kan du läsa max belastningar för bilen på Fiat's chassieplåt
Är bilen köpt via Burstners svenska återförsäljare el är den direktimporterad ?
Är den inte såld via svenska återförsäljarnätet så får du tyvärr ingen respons från dom. Ta då direktkontakt med Burstner i Tyskland.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50299

Guest
Sv: Bilen uppvägd och klar

Hej på er alla som har vägt upp era bilar! Har själv skaffat ett intyg från Bürstner som visar att bilen nu får väga 3 650 kg (istället för 3 500 kg). Frågan är; behöver jag också ett intyg från Fiat angående avgasrening? Bürstner säger att jag kanske behöver det och att jag ska kolla med besiktningen. På besiktningen säger dom att eftersom jag inte gjort några ingrepp i bilen, utan bara ändrat i pappersformalian, så behövs det inte.

Sjäv är jag tveksam. Vad säger ni?

Hälsningar/Michael
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Bilen uppvägd och klar

Gillar inte att svara på frågor om jag inte är 100% säker men gör det ändå.
TROR inte att du behöver något mer intyg och att få ett från Fiat är nog helt omöjligt.
 

classe273

HBK Medlem
Inlägg
286
Kommun
Trosa
HBK-Nr
10575
Medlemskap
2024
Sv: Bilen uppvägd och klar

När jag förra året vägde upp min Bürstner/Renault från 3500 kg till 3850 kg krävde Svensk Bilprovning avgasintyg från Renault. I övrigt krävdes intyg från AL-KO betr. chassiet och en ny typskylt från dem.
 
Toppen