• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bildvisning med musik

F

F.d. 14324

Guest
Hej på er! :)

Jag har snickrat ihop en liten bildvisning med musik som jag tänkte visa här på forumet.
Det har fungerat hyfsat för mig och jag har gjort en liten snutt i Windows Movie Maker, men där tar det stopp när filmen är färdig, det verkar som man bara kan göra cd/dvd skivor eller mejla den färdiga filmen, jag skulle vilja ha en länk till filmen men det verkar inte fungera, eller kan det vara nånting jag inte förstår?

Försök 2 :oops:

Tröttnade på moviemaker och satsade på Picasa3.
Där går det också fint att tillverka filmen och där har jag kommit så långt att jag lyckades ladda upp filmen till google+ men sen blir det lite krångligt. Filmen hamnar på google+ och där kan jag dela den med andra som har google+ men jag vill fortfarande ha en länk och det får jag inte till. Samtidigt hände det nåt med kvaliten på bilderna till det sämre så jag blev inte nöjd där heller.

Försök 3 :(

Som en utväg försökte jag importera filmen till Picasawebbalbum från Picasa3 men det fungerar inte heller för mig och det är där jag står nu och vet inte riktigt hur jag ska fortsätta.:confused:

Finns det någon som vet något bra och enkelt sätt att göra sånt här så är jag tacksam för upplysningar.:)

mvh jocke

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Bildvisning med musik

Jag har gjort fotovisningarna / filmerna i MovieMaker, Sedan importerad de till YouTube med
begränsning att alla kan inte se dem. (Skapa först ett konto och lägg sekretess på den nivå du vill)

Sedan kan du bjuda vem som helst att titta på den!

Du kan även maila den färdiga "filmen"; t.ex med wetransfer. www.wetransfer.com

hälsning
jyrki

F

F.d. 14324

Guest

Det fungerade fint med youtube, tackar. :)
Nu kom jag till nästa bekymmer: Upphovsrätt,,,
Det är musiken som spökar till det antar jag och jag jobbar vidare på en lösning med det.

mvh jocke

F

F.d. 25023

Guest

För mig fungerade det genom att göra det hela privat, dvs inte släppa det till allmänheten.

jyrki

F

F.d. 14324

Guest

Jag valde också att min film ska vara privat, och den blev så dålig att jag kommit fram till att den kommer att fortsätta vara privat!:D

Det var övergångarna mellan bilderna som inte blev bra när jag gjorde den i picasa3, man ser konturer av nästkommande bild och det gillar jag inte och youtubes musik gjorde den inte bättre.

Började om med WindowsMovieMaker och nu har jag fått till en skaplig film, men det verkar som mitt program är föråldrat eller nåt för jag kan inte spara i det format som youtube vill ha.
När jag läser hjälpavsnitten hos youtube och windows hur man ska gå till väga så märker jag att deras screenshots inte ser ut som det gör i mitt program.

Fortsätter denna brottningsmatch senare.:twitcy:

mvh jocke

F

F.d. 53078

Guest

Det finns massor av gratisprogram Ex. Memories on TV

Om du inte vill att Youtube skall detektera din musik så gå in i Winamp och ändra TAG till - ett bindestreck.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

För att inte tala om alla appar, tex Fotoshow for iPad, på mindre än 1 minut:

photo-738041.jpg

Toppen