• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bildvisning i inlägg <<Previous Next>>

F

F.d. 14324

Guest
Hej och välkomna till Sjöbergs fortlöpande datautbildning.:)

Jag undrar om det finns ett enkelt och smidigt sätt att kunna presentera bilder i ett inlägg med en bildruta med "previous & Next" knappar?
Undrar också vad en sån här sak heter/kallas? :oops:

Image 1 previous next.jpg

Jag tog några bilder idag och hade en liten ide om en guide/tips&trix-tråd, men jag tog ca 30 bilder och det kändes som lite väl mycket bilder i ett inlägg.

Tips och förslag på mottages tacksamt.:)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Bildvisning i inlägg <<Previous Next>>

En omväg skulle kunna vara att ladda upp bilderna till ditt google-konto via picasa.
Skapa ett bildspel där (möjligt att det blir det automagiskt) och sedan lägga länken här.
Du behöver inte ens lägga bildrna publika på ditt google-konto, det räcker med länken.

/Stefan

F

F.d. 14324

Guest

:msn_thumbup: Nu har jag gått en omgång mot/med Picasa (som jag redan hade:oops:)
Mitt fjärde försök ligger nu i testforumet, gå gärna in där och titta på det med kritiska ögon. Tala om för mig om det är något som bra/dåligt och även om det är något som ni vill eller inte vill ha mer av.

Nu ska jag gå en rond med fotogalleriet här på forumet, och en snabb titt där kan jag konstatera att jag lyckats lägga in samma bild två gånger :confused: så om det blir en rond med eller mot få vi se.:D

F

F.d. 14324

Guest

Rond 1: Sjöberg-Fotogalleriet 0-1!!!
Mina bilder var för stora för att ladda upp så det blev bara 3 bilder av 10.
Sen blev det lite konstigt med texterna till bilderna, tryckte på "process" lite för snabbt, men det ska nog lösa sig till slut.:)
Laddar inför ett försök till. :D

Finns det några inlägg eller trådar att läsa om hur man beter sig i fotogalleriet??

F

F.d. 14324

Guest

Tack Gunnar, jag försöker igen.:)

Toppen