• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildspel med iPhoto

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Bildspel med iPhoto

Hur delade du med dej av detta bildspel? Jag ser att det står Apple.inc men vet inte hur du gjort???

Trevligt bildspel!
 

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Bildspel med iPhoto

Du är bäst Knarrevik. Hur får Du till denna videoliknande vidvinkeleffekt?
Musiktips: Mark Knopfler "Local Hero" t.ex. "The Rocks On The Water"
Hälsn
Gert O.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bildspel med iPhoto

Du är bäst Knarrevik. Hur får Du till denna videoliknande vidvinkeleffekt?
Musiktips: Mark Knopfler "Local Hero" t.ex. "The Rocks On The Water"
Hälsn
Gert O.

Det är iPhoto som fixar videoeffekten. Några bilder har jag gjort långa genom att skära både upptill och nedtill. Bilderna har jag fixat till i Snapseed i en iPad och är på endast 2 Megapixel.

Knopfler och Local Hero är ett bra tips.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Bildspel med iPhoto

Jag fick en fråga vilken roll mobilen har i sammanhanget när bilderna tas. Sonys kameradel och min iPhone är sammankopplade med WiFi vilket innebär att kameran kopplar upp sig automatiskt till telefonen så fort den startas.

Jag har valt att endast bilder på 2 Megapixel överförs till telefonen och att den ursprungliga bilden på 18 MP sparas i kameran. Det är alltså telefonens lilla bild som används i bildspelet för att undvika buffring när bildspelet visas. Vissa bilder är ytterligare förminskade pga beskärning vilket gör att kornighet framträder främst i himmelspartier.

Vissa bilder har redigerats i appen Snapseed i iPad. Snapseed är mycket enkel att använda och har ingen inlärningströskel som många andra avancerade fotoappar. iPhoto har enbart använts för att skapa bildspelet och är också den lättanvänd. Jag har tyvärr inte kommit på hur jag lägger in mer än ett musikstycke. Kanske inte funkar?


image-704979.jpeg
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: Bildspel med iPhoto

Hej Knarrevik!
Ditt bildspel från Grundsund är så vackert, att vi knappt kände igen oss! Sen slår det mig, att vi är väldigt bortskämda, som får bo i denna vackra miljö hela året! Dina bilder ger oss stor glädje!
Pumbaa från Skaftö!
 
Toppen