• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bildförminskning

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Hej, är det någon som kan hjälpa mig hur man förminskar digitala bilder från 5,6mb till under 5mb. Jag skall lägga in bilder på annons i husbilsklubben och jag har inte lyckats med att förminska bilden.
Mvh Åke
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Bildförminskning

Hej, är det någon som kan hjälpa mig hur man förminskar digitala bilder från 5,6mb till under 5mb. Jag skall lägga in bilder på annons i husbilsklubben och jag har inte lyckats med att förminska bilden.
Mvh Åke
Om du skall förminska från 5,6mb till 5mb, då har du inte gjort någon förminskning att tala om. Öppna bilden i Paint, den står då på 100%, välj då 50% och spara den som kopia och se om det räcker, men behåll den ursprungliga bilden. Om du har Photoshop är det mycket lättare
 
F

F.d. 5089

Guest
Sv: Bildförminskning

Photoshop rekomenderas.
en annan sak att tänka på välj alltid 72 dpi som upplösning till allt som du skall visa på internet. Det finns ingen vits med större upplösning på webben.
//Lasse
 
Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Bildförminskning

Jag själv fick tips av en medlem att använda Picasa ett gratisprogram, hade ps innan.
Picasa använder jag med glädje lätt att förstå och inte en massa annat som man inte använder.
Hur bra som helst (för mig i alla fall)/susanne
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Bildförminskning

Hej, är det någon som kan hjälpa mig hur man förminskar digitala bilder från 5,6mb till under 5mb. Jag skall lägga in bilder på annons i husbilsklubben och jag har inte lyckats med att förminska bilden.
Mvh Åke

Ladda ner "recize pictures" och då är det bara högerklicka på bilden och gå ner till recize pictures så blir det en kopia fast mindre .

Resize digital pictures quickly
 
Toppen