• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Bild LTC TV

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2026
Några i klubben lovordade LTC-tv:n så jag satte i en ny 19" i husbilen men tycker att bilden på skärmen blir något märklig och inte riktigt som jag tänkt mig. Istället för att i 4:3-läget fylla ut skärmen blir det en bild i bilden och en rejält bred svart bård både över och under och vid sidorna, i 16:9-läget blir det en svart bård både över och under och allt blir ovalt/ihoptryckt, som om någon sitter på ansiktena. Samma i Zoom 1, Zoom 2 och Panorama. Skall det vara så, kan man justera det på något vis, någon som vet?
På TV:n hemma kan jag justera bilden åt alla håll men hittar ingen sådan funktion på LTC:n...

Sv: Bild LTC TV

Låter konstigt. Vår funkar perfekt. Har tyvärr inget råd att ge annat än att tala med säljaren.

Sv: Bild LTC TV

Jag har haft samma problem, det finns i satellit mottagaren inställning i till 16:9 för sök med det lycka till.

Tillbaka
Toppen