Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi köpte en Burstner Lyseo 2020 års modell byggd på MB. I denna bil satt en riktigt bra laddbooster. Bytte ut orginalbatteriet till ett Litium, ställde om boostern till denna typ av batteri samt satte laddströmmen till den lägsta möjliga vilket är 50A. Fungerar klockrentJag köpte en hymer på MB 2017 och då fick dom eftermontera extra laddare som dom kallade det för att MB har en smart generator. 2020 blev det en ny Frankia NEO som jag tog för givet att alla laddningsproblem var lösta men inte nu heller, det blev eftermontering av laddare och givetvis utan kostnader för mig! När Kabe började bygga på MB så blev det samma visa där, dom fick ta in bilarna och eftermontera. Jag hörde nyligen att Burstner Lyseo på MB hade laddningsproblem och nu Rapido!? Då undrar man ju har dom ingen teknisk koll på varandra mellan dom olika HB märkena och gör inte MB en påminnelse att det finns en smart generator till HB byggarna? Hur som helst så ska det inte vara några problem att få rätt grejer installerat utan kostnad.
Vi köpte en Burstner Lyseo 2020 års modell byggd på MB. I denna bil satt en riktigt bra laddbooster. Bytte ut orginalbatteriet till ett Litium, ställde om boostern till denna typ av batteri samt satte laddströmmen till den lägsta möjliga vilket är 50A. Fungerar klockrent
På min bil Ducato Carthago 2008 laddar mina solceller inte startbatteriet, bara bodelabatterierna. måste vara felkonstruktion från Carthago.Vårt bil batteri laddas inte när vi kör, spänningen enl panelen går ned till 1.1 v trots att vi har kört i 3-4 timmar???
Laddas däremot när vi tillför el 220v?