• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Betalkort / Kreditkort

De röda respektive orangea rundlarna på kortet tyder kanske på en koppling till MasterCard som väl är amerikanskt.

//Michael Johansson, medlem

Kan Eurocard vara ett alternativ?

Ja det kan kanske vara. Det hade jag förr när jag reste i jobbet det var bra för det var no limit på det kortet. Jag får undersöka det. Tack för tipset
Johnny

Jag gjorde en lättare uträkning med hjälp av Google där jag räknade totalkostnad för en säsong i Europa på 30 000SEK, varav 25 000SEK är kortköp och 5000SEK är uttag, använder jag då som i detta exempel ett Swedbank kort har jag betalat ungefär 1500-1600:- i avgifter.

Som sagt, en lättare uträkning bara för att få lite perspektiv av avgifterna, uträkningen är inte 100%.

Tänk så olika man kan räkna.. enl bif har Swedbank ingen uttagsavgift i automat.
Valutapåslag i både köp och uttag 1,65%.. enligt hur jag räknar blir 1,65% x 30 000=495:- Årsavgift 300 räknar jag inte, är ju mitt vanliga kort hemma.

Bilagor

• IMG_2093.webp
    IMG_2093.webp
    70,3 KB · Visningar: 19
Tänk så olika man kan räkna.. enl bif har Swedbank ingen uttagsavgift i automat.
Valutapåslag i både köp och uttag 1,65%.. enligt hur jag räknar blir 1,65% x 30 000=495:- Årsavgift 300 räknar jag inte, är ju mitt vanliga kort hemma.
Ja, som jag sa så använde jag bara google, jag bad bara deras AI att jämföra, jag kan inte riktigt svara på hur den har räknat faktiskt.

Använder Revolut men har inte tagit ut fysisk kort. Kör bara den digitale kort i telefon. Funkar jättebra. Man kan även skappa engångskort för varje betalning om man vill.

Revolut Standard och Northmill.
Har även Norwegian kortet i reserv. Tog ut 150€ I dag söndag Santander bank i Spanien satanderbank la inte på någon avgift Revolutkortet. Har förmig att jag betalt 2.90€ per utag i spanien
(Samtliga utan årsavgifter)

Bilagor

• Screenshot_20260118_152155_Revolut.webp
    Screenshot_20260118_152155_Revolut.webp
    54,7 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Använder Klarna vid direktbetalning, Revolut för kontantuttag och Northmill i reserv. Har ganska bra koll på kostnader. Det skiljer väldigt lite mellan dessa, Mitt bankkort är definitivt dyrast utomlands!

Använder klarna och Revolut digitalt uteslutande på resorna, Har även ett Kommunal mastercard som reserv utanför Sverige. Mitt debit å kredit från banken är mycket för dyrt att använda utanför Sverige. I kontanter så har jag plockat ut max 200 euro i lösa pengar.

Har använt Revolut i flera år och gillar det. Tyvärr har jag svårt att sätta in pengar. Handelsbanken verkar bojkotta Revolut.

Tillbaka
Toppen