Sv: Betala för husbilsreklam!!??
Skulle jag köpa en ny husbil så skulle den ha alla de finesser som min har: kompressorkylbox med nästan överdriven isolering som gör den väldigt strömsnål, Webasto dieselvärmare för förardelen, Gastherm (AGA) gasolpanna med vattenburen värme för bodelen, rostfri värmeberedare på 50 liter där vattnet värms med antingen gasolpannan, elpatron eller motorns kylvatten, kallt dricksvatten från kylen med egen kran, vattentoalett i porslin med kvarn, frostfri rostfri vattentank på 135 liter, frostfri rostfri kombinerad grå- och svartvattentank med fjärrstyrd tömning, garage innanför bakdörrarna med plats för två cyklar, solpaneler på 300 watt med mppt-regulatorer, 300 Ah batteribank, Cargard larm + ett extra mystiskt larm med kraftiga larmsirener, inverter 1000 watt, Ctek laddare m.m. Inget plastkrafs utan riktiga VVS-prylar. Isolerad vägg med slinkigenomdörr mellan förardel och bodel gör den till en riktigt bra vinterbil.
Eftersom jag inte är genuin campare så har jag tagit bort markisen och eftersom jag inte är intresserad av fortkörning nattetid så har jag tagit bort gallret fram med extraljusen. Detta gör att bilen blir väldigt anonym (inte ser ut som en husbil) vilket gör att jag i princip kan övernatta nästan var som helst i Europa! En stor fördel, tycker jag.
Jag har tittat på nya plåtisar och blir inte det minsta imponerad!
Jappe