• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bestulna

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Hej Hasse o Eva
Varför lämnade ni inte Zacko i bilen?

Därför att han avskyr att vara ensam. Dessutom så var det nog bra att han inte var kvar. Han hade ju "kunnat vara i vägen" och blivit sparkad på eller utslängd. Det är ju en liten rar dvärgpudel som glatt skulle hälsa på tjuven.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Bestulna

Fick idag ett trevligt telefonsamtal ifrån en okänd kvinnas som artigt presenterade sig. Hon undrade om jag hade blivit av med min ryggsäck. Det svarade jag ja på och berättade att den hade blivit stulen från vår husbil i går. Den hade blivit slängd på en skolgård i Falkenberg och omhändertagen. Det verkar som att min dagbok, läsplatta och piller fanns kvar. Jag blev verkligen jätteglad. Det som jag har saknat mest i dag är min kamera. Det är så otroligt vacker utsikt där vi står på ställplatsen i Laholm.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Bestulna

Hej, Hasse, Eva & Zacko! Visst är det helfint på Laholms ställplats, vi övernattar där inför och efter vår vinterresa söderut. Det har blivit en tradition att använda platsen som vårt "mentala rum" innan man slänger ut sig i det okända...
Är vi i bilen själva då mörklägger vi allt så vi inte skrämmer folk (eller tjuvar) när den "sämre halva" av oss (undertecknad) rör sig inne i Adams kostym : )
Är vi ute och ränner, då har vi varsin ryggsäck med våra id-handlingar, det lilla kontanter vi har inkl. bankkort, iPad (vår GPS) & kameran. Annars är det full insyn i husbilen genom alla rutor där meningen är att visa att det inte finns något av större intresse (samma som Michael S beskriver). T.o.m. handsfacket står öppet och är "länsat" på allt innehåll (av oss själva). Än har vi klarat oss...
Öppet hus.jpeg
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Bestulna

@Knarrevik

Vi blev utsatta för stöldförsök i Tarifa mitt I natten,
vi vaknade av att en påverkad man försökte sno ett rep som var fastsatt på cykelstället. ???
Jag satte på yttre larm, en man i EN plåtis reagerade, det fanns ca 5 -6 husbilar och lika på plåtisar på parkeringen.
Ingen annan reagerade.
Jag fick på kläder, gick ut och undrade vad han sysslade med,
pang, jag fick en knytnäve mellan ögonen, sen stack killen.
Där stod jag med näsblod och senare med blåtiror.

Extra lås på framdörrarna, eller spännband mellan framdörrarna och pengar under madrassen.
Lita inte helt på ert larm!


@ Eva o Hasse 9
Inte kul att råka ut för stöld i husbilen,, bra att ni fick vissa grejer tillbaka.

Jojje
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen