• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Besiktning

holmsten

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
2315
Medlemskap
2024
Idag skulle jag besikta för högre vikt, bilen ombyggd efter direktiv från fabrikanten, besiktning beställd manuellt på Svensk Bilprovning och skulle utföras i Västerås. Jag kom i god tid och checkade in i vanlig ordning. Efter en stund kommer en besiktningsman ut där jag står och köar och förklarar att den här typen av besiktning utförs inte på den här stationen.
Snacka om att man fick långnäsa.

Ingermar H
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Besiktning

Och, vad hände?? Vad betalar Sv Bilprovn. för vilsekommande info?? Milers. förlorad "arb:s inkomst"m.m. Jag/vi bara undrar!!! OVE m.fl. :aja::mh4:
 

holmsten

HBK Medlem
Inlägg
100
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
2315
Medlemskap
2024
Sv: Besiktning

Och, vad hände?? Vad betalar Sv Bilprovn. för vilsekommande info?? Milers. förlorad "arb:s inkomst"m.m. Jag/vi bara undrar!!! OVE m.fl. :aja::mh4:

Fick beställa ny tid, fick en den 23/7 i Strängnäs. På bilprovningen förstod man inget alls enl deras noteringar så utför man sådana här besiktningar i Västerås.
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Besiktning

Besiktade vår HB idag.

480:- för 8 min jobb !!
Visserligen 2 man,men....!!!!
Eftersom vår HB väger mer än 3.5 ton ,måste vi ju dit varje år dessutom!!!

Dessa 2 gubbar var helt säkra på att Fiat var det ledande märket
när det gäller kvalitet.
Senaste modellerna ( from -07 ) har nästan aldrig några anmärkningar hos Bilprovningen.

Lasse W
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Besiktning

Fick husbilen besiktad förra veckan.
Det finns mycket på spel när husbilen är 16 år gammal och en ny kostar ca. 700 tusen + 100 tusen Dkr. i justeringar, etc.
Har gjort en hel del underhåll.
Tack till många "renoverig av husbil" i HBK.
Jag tycker nästan det är första gången av7 bilprovningen - utan kommentar. :)

synsrapport.jpg

En man arbete för ca. 15 minuter - oavsett priset - du är nöjd och har två års sikt. :):)
 
Toppen