• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besiktning

F

F.d. 58547

Guest
Skulle beställa tid via internet att besiktiga husbilen men vad får jag upp för stationer Ulrisehamn Borås Kinna bor ju i Jönköping där de har 2 stationer. Är det bara vissa stationer nu som besiktigar husbilar är det ngn som vet?/susanne

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8506

Guest
Sv: Besiktning

Vet inte om det gäller hela landet jag bor i Stockholm och om du ska göra gasoltest också så måste man ringa och beställa tid kunde inte göra det via internet.

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Pratade med Bilprovningen igår, det går numera att boka via Internet även om man har gasol i husbilen.

F

F.d. 58547

Guest

På handlingarna fr bilprovningen står det enbart husbil ej gasol men det gör de väl automatiskt.Jönköping kanske har tagit bort gasoltest verkar ju lite konstigt , jag får ringa i stället så jag slipper åka en massa mil extra för en besiktning.

F

F.d. 52945

Guest

mycket konstigt...jag har en likadan bil som du, jag bor i klippan och fick tid på 5 dagar från jag ringt.

F

F.d. 55255

Guest

HEJ
Bilprovningen i Jönköping gasolt testade vår husbil förra året inga problem kostade något
extra har jag för mig.

F

F.d. 4879

Guest

Vi bor i Stockholm och har visserligen ett antal stationer att välja på. Jag har alltid (sen det kom) bokat tid via internet för alla fordon inklusive husbilen och det har aldrig varit några problem. Gasoltesten kan säkerligen varenda station utföra då det antagligen är det enklaste momentet vid besiktningen. Koppla bort gasolen från tuben, sätt dit en tryckprovare, pumpa upp tryck, har det sedan sjunkit efter en 5 minuter så är det läckage. Det fixar min mamma på 92 år också. Det provet kan inte vara nån orsak till att stationen inte besiktar husbilar, möjligen bredden eller höjden på fordonet i så fall.

F

F.d. 58547

Guest

Jag ska som sagt ringa Jönköping på måndag.Lustigt att jag endast kunde bes i dessa städer enl internet bokningen.Jag typade om den o besiktigade den i jönköping 2007.Men icke nu när jag skulle best en vanlig bes i stan över internet.Mycket konstigt.Nu ska jag åka och köpa ett bord till husbilen ett sådant smidigt som jag kan sänka utan att be gubben om hjälp,jag kan ju inte springa o leta efter honom jämt o definitivt inte när jag är trött,hoppas bara det passar detta fanns i Huskvarna ej så långt.Ha de bra alla i snålblåsten.De kan ju ev haft fel på sin internetsida ,jag loggade in 2 ggr för att få samma stationer.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen