• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Besiktning i Spanien

F

F.d. 5217

Guest
Hört att det inte längre går att besikta svenska bilar i Spanien. Hur gör ni långliggare för försäkringen slutar ju att gälla när bilen inte har besiktats vilket ju också ger körförbud?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Besiktning i Spanien

Väger HBn över 3,5 ton (och det verkar din göra) :) kan du själv välja när du vill besktiga den. Du behöver inte bry dig om slutsiffran i registreringsnumret.
Jag skulle egentligen besiktiga i mars, men besiktigade i oktober innan nedresa till varmare trakter.
//W

F

F.d. 28368

Guest
Sv: Besiktning i Spanien

Hört att det inte längre går att besikta svenska bilar i Spanien. Hur gör ni långliggare för försäkringen slutar ju att gälla när bilen inte har besiktats vilket ju också ger körförbud?

Körförbud p.g.a. att bilen ej har besiktigats gäller först när man kommer till den svenska gränsen. Försäkringen gäller så länge som bilen är i trafiksäkertskick, åtminstonde för de bolag som jag har kollat med. Om bilen besiktigas en gång per år, även om det sker förskjutet i tiden, utgör detta bevis på att bilen är i trafiksäkertskick. Det är bara att boka tid för besikning i Sverige och besiktiga så fort man kommer till Sverige.

Toppen